Performancing Metrics

افزایش مصرف سوخت مایع نیروگاه‌ها با وجود بحران آلودگی هوا | اتاق خبر
کد خبر: 305580
تاریخ انتشار: 9 دی 1394 - 17:05
علی‌رغم وعده افزایش تولید گاز و با وجود تشدید آلودگی هوا در کلان شهرها، مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته و سهم سوخت مایع مصرفی این واحدها به ۵۰ درصد رسیده است.

اتاق خبر:  متوسط حجم مصرف روزانه سوخت مایع در نیروگاه‌های کشور در دی ماه به 76 میلیون لیتر در روز رسیده است. این در حالیست که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 65 میلیون لیتر در روز بود.

 اگرچه سهم نفت کوره مصرفی در نیروگاه‌های کشور  34 درصد کاهش نشان می‌دهد اما طبق آمار شرکت ملی پالایش و پخش متوسط سهم گازوئیل مصرفی در نیروگاه‌ها در مدت زمان مورد نظر از 29 میلیون لیتر روزانه به 52 میلیون لیتر در روز رسیده است؛ این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 82 درصد افزایش یافته است .

افزایش مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌های کشور در حالیست که هوای کلان‌شهرهای کشور  به دلیل آلایندگی هوا حدود سه هفته در شرایط هشدار قرار گرفته است. پیش از این وزارت نفت وعده افزایش تولید گاز از میدان پارس جنوبی را داده بود تا اینگونه حجم گاز تحویلی به نیروگاه‌ها افزایش یابد.

طبق آمار وزارت نفت "سهم سوخت مایع در سبد مصرفی نیروگاه ها از ٤٦ درصد در سال ٩٢ به ٢٨.٨ درصد در سال ٩٣ رسید." اما اکنون با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه‌ها، سهم سوخت مایع مصرف این واحدها به 50 درصد رسیده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید