Performancing Metrics

امسال رکورد صادرات فولاد شکسته می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 306105
تاریخ انتشار: 13 دی 1394 - 06:20
رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: تا پایان سال جاری رکورد صادرات فولاد شکسته می‌شود که این امر گامی در جهت ایجاد رونق در این صنعت خواهد بود.

اتاق خبر: رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: تا پایان سال جاری رکورد صادرات فولاد شکسته می‌شود که این امر گامی در جهت ایجاد رونق در این صنعت خواهد بود.

بنابراین گزارش  رییس هیات عامل ایمیدرو درباره وضعیت صنعت فولاد پیش بینی کرد که میزان صادرات فولاد تا انتهای امسال به 3 میلیون تن می‌رسد.

مهدی کرباسیان گفت: تا سال 92 صادرات فولاد به صورت سهمیه‌ای صورت می‌گرفت و در آن سال تنها در حدود 300 هزار تن از این محصول به بازارهای خارجی صادر شد، اما دولت یازدهم با حذف سهمیه‌بندی صادرات فولاد و همچنین قطع ارز وارداتی، شرایط برای رشد صدور این کالا را فراهم کرد.

کرباسیان با اعلام اینکه در سال گذشته 2.5 میلیون تن فولاد به بازارهای هدف صادر شد، تاکید کرد: صادرات یکی از راهکارهای دولت برای برون‌رفت از چالش تقاضای پایین در بازار مصرف داخلی است و این در حالی است که به‌دست آوردن بازارهای جدید نیازمند برنامه بلندمدت و اتخاذ سیاست‌های تسهیل‌کننده صادرات از جمله پرداخت جوایز صادراتی است.

وی از توجه معاون اول رییس‌جمهوری به صادرات کالا به ویژه فولاد خبر داد و گفت: دولت درصدد است میزان تعرفه واردات این کالا را برای صیانت از تولید داخلی دوباره افزایش دهد هرچند در ابتدای سال نیز تعرفه 10 تا 20درصدی برای ورود فولاد وضع کرده بود.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) افزود: امروزه کشورهایی که پیشرو تجارت آزاد هستند در برابر ارزان فروشی تولیدات چینی واکنش نشان داده‌اند و اقدام به افزایش تعرفه واردات کرده‌اند. در 9 ماه امسال میزان واردات فولاد به 2.7 میلیون تن رسیده است و این در شرایطی است که 3 میلیون تن از تولیدات داخل نیز در انبارهای شرکت‌های تولیدکننده فولاد موجود است.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید