Performancing Metrics

دبیرکل از اعدام ها در عربستان وحشت زده شد | اتاق خبر
کد خبر: 306253
تاریخ انتشار: 13 دی 1394 - 14:29
سخنگوی بان کی مون:
سخنگوی «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل در واکنش به اعدام «شیخ نمر» عربستان اعلام کرد از اعدام دیروز 47 نفر در این کشور وحشت کرده و با تکرار مخالفت جدی خود با مجازات اعدام از رهبران منطقه خواست برای جلوگیری از تشدید تنش های فرقه ای خویشتندار باشند.

 

 

به گزارش اتاق خبر،در این بیانیه که در تارنمای مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد منتشر شده، آمده است:
دبیرکل از اعدام 47 نفر توسط عربستان سعودی از جمله شیخ باقر نمر النمر روحانی شیعه که اعلام شد، عمیقا نگران است. شیخ نمر و تعدادی از زندانیان دیگر پس از محاکمه هایی که ماهیت مجازات های آنها و منصفانه بودن شان نگرانی های جدی را برانگیخته است، به اعدام محکوم شده بودند. دبیر کل مسئله شیخ نمر را بارها با پادشاهی عربستان سعودی مطرح کرده بود.
دبیر کل بار دیگر بر مخالفت جدی خود با مجازات اعدام تاکید می کند. وی با اشاره به جنبش رو به رشدی که در جامعه بین المللی برای لغو مجازات اعدام به راه افتاده عربستان را تشویق می کند تا تمامی مجازات های اعدام در این کشور را تخفیف دهد.
دبیر کل همچنین خواستار آرامش و خویشتنداری در واکنش به اعدام شیخ نمر است و تمامی رهبران منطقه ای را به همکاری برای پرهیز از افزایش تنش های فرقه ای تشویق می کند. وی همچنین با انتقاد از رویدادهای روز گذشته درباره سفارت عربستان در تهران ابراز نگرانی کرد.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید