Performancing Metrics

نفت ۳۷ دلار و ۲۵ سنت شد | اتاق خبر
کد خبر: 306706
تاریخ انتشار: 15 دی 1394 - 16:39
قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۳ سنت افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت در برابر ۳۷ دلار و ۲۵ سنت معامله شد.

اتاق خبر: قیمت نفت و همچنین شاخص ها در بازارهای آسیایی روز سه شنبه و پس از افت های شدید جلسه قبل تثبیت شد، هرچند که عوامل پایه ای ضعیف  و بالا بودن عرضه نسبت به تقاضا موجب شد که قیمت ها رشد محسوسی را شاهد نباشد.
بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت تنها با 3 سنت افزایش نسبت به روز قبل به 37 دلار و 25 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 10 سنت افزایش به 36 دلار و 86 سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی نسبت به بالاترین رقم هایی که دیروز به ثبت رسیده بود، بیش از یک دلار کمتر بود.
معاملات در روز دوشنبه پر نوسان بود. قیمت ها ابتدا به دلیل تیره شدن روابط ایران و عربستان به بالاترین رقم در 3 هفته گذشته رسید اما بعدا به دلیل آمارهای ضعیف تولیدی در آسیا و آمریکا که چشم اندازی تیره و تار را برای تقاضا ترسیم کرد، قیمت ها افت کرد.
ثبات قیمت ها در روز سه شنبه ناشی از افزایش جزئی شاخص ها در بورس چین بود که این امیدواری را می دهد که افت 7 درصدی شاخص ها در روز دوشنبه چندان جدی نبوده است.
با این حال، هیچکدام از این عوامل این واقعیت را تغییر نمی دهد که چشم انداز عرضه و تقاضا برای نفت همچنان ضعیف است و تحت تاثیر عدم تمایل تولید کنندگان به کاهش تولید قرار دارد.
بانک ای ان زد گفت، تنش ها بین ایران و عربستان «وضعیت مازاد عرضه نفت را در سال 2016 تشدید خواهد کرد.»
اتفاقات اخیر «احتمالا هرگونه هماهنگی بین دو تولید کننده مهم نفت در زمینه تولید را کاهش می دهد و این در حالی است که ایران قصد دارد به محض لغو تحریم ها مجددا وارد بازار نفت شود.»
بر اساس نظرسنجی رویترز؛ قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت احتمالا امسال به طور متوسط حدود 50 دلار خواهد بود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید