Performancing Metrics

زمینه فعالیت 21 طرح کشاورزی راکد در استان بوشهر فراهم شد | اتاق خبر
کد خبر: 307822
تاریخ انتشار: 20 دی 1394 - 11:56
مدیرشعب بانک کشاورزی استان بوشهر گفت: با سرمایه گذاری 79 میلیارد ریالی این بانک زمینه فعالیت 21 طرح کشاورزی راکد در این استان فراهم شد.

اتاق خبر: محمد حسن رزاق منش گفت: با فعال سازی طرح های کشاورزی راکد در این استان 116 شغل مستقیم در بخش های مختلف احیا شده است.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ وی درباره تمدید تسهیلات اظهارکرد: از اول سال تاکنون 765میلیارد ریال از بدهی سررسید و معوق فعالان بخش کشاورزی با استفاده از اختیارات داخلی بانک تمدید، تجمیع و دوباره تقسط شد.
رزاق منش افزود: همچنین مبلغ 14 میلیارد ریال از جرائم تاخیراز این مشتریان به صورت مشروط مطالبه نشده تا پس از بازپرداخت قسط های خود در سررسید مورد بخشودگی قطعی قرار گیرد.
مدیرشعب بانک کشاورزی استان بوشهر گفت: دراین مدت هفت میلیارد و 495میلیون ریال از جریمه های دیرکرد هزار و 103 نفر از مشتریان که نسبت به بازپرداخت بدهی خود اقدام کرده اند مورد بخشودگی قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای بند 'د ' تبصره 11 قانون بودجه سال 1394، تا پایان آذر ماه 477 میلیارد ریال از تسهیلات سررسیده و معوق هزار و 65فقره از تسهیلات فعالان بخش کشاورزی استان تمدید و مبلغ شش میلیارد ریال از جرائم نیز مطالبه نشده است.
رزاق منش اظهار کرد: با توجه به اینکه این مصوبه دولت مربوط به سالجاری است و تا پایان سال مهلت دارد از کشاورزان، دامداران و فعالان بخش کشاورزی خواست تا به شعبه های بانک کشاورزی در استان مراجعه کنند.
وی در باره اعتبارات بانک کشاورزی استان بوشهر در سالجاری افزود: این بانک امسال دو هزار و 546میلیارد ریال تسهیلات به 9هزار و 278 نفر پرداخت کرده است که میانگین رقم پرداختی به هر نفر 274 میلیون ریال است.
رزاق منش بیان کرد: از این رقم 40 میلیارد ریال در قالب عقد قرض الحسنه در سرفصلهای مختلف نظیر ازدواج، درمان، مشاغل خانگی و خود اشتغالی است.
وی یادآور شد: با احتساب پرداختی سال 1394، مجموع تسهیلات پرداختی و سرمایه گذاری شده در استان بوشهرشش هزار و 359میلیارد ریال معادل 140 درصد منابع جمع آوری شده در استان است که این حجم از سرمایه گذاری نشان از خارج نشدن منابع هم استانی ها از استان بوشهر از سوی این بانک بوده است.
مدیرشعب بانک کشاورزی استان بوشهر افزود: در بخش مکانیزاسیون کشاورزی نیز 100 میلیارد ریال تسهیلات به منظور خرید 175 دستگاه تراکتور و 10 دستگاه کمباین از محل اعتبارات داخلی پرداخت شده است.
وی تاکید کرد: این تسهیلات، به طور مستقیم برای 740 نفر در استان بوشهر اشتغال ایجاد کرده است.
رزاق منش گفت: حمایت از طرح های استحصال، انتقال آب، توسعه و بهبود شبکه های آبرسانی به منظور صرفه جویی و استفاده بهینه و بیشتر از منابع آبی، حمایت از طرحهای تولید محصولات گلخانه ای با هدف بهره برداری بهینه از آب وخاک، بهینه سازی مصرف انرژی در زیر بخشهای کشاورزی، توسعه و بهبود شناورهای صیادی، توسعه و بهبود غذای دریایی از جمله میگوی پرورشی از دیگر برنامه های این مدیریت در سالجاری است.
وی گفت: با توجه به اهمیت بانکداری الکترونیک در بانکداری نوین، بانک کشاورزی از سال 1380 اجرای طرح عظیم بانکداری الکترونیک خود را با مهر ( مدیریت هوشمند رایانه ای ) آغاز کرده است.
وی یادآور شد: درزمان حاضر در استان بوشهر 34 شعبه بانک کشاورزی به دستگاه خود پرداز مجهز شده اند و 64هزار و 564عدد انواع کارتهای الکترونیکی صادر شده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید