Performancing Metrics

قطع بیمه تأمین اجتماعی به تاکسیرانان قدیمی و باسابقه رسید | اتاق خبر
کد خبر: 307835
تاریخ انتشار: 20 دی 1394 - 12:29
در حالی تا چند ماه پیش مسئولان تأمین اجتماعی از قطع بیمه رانندگان تاکسی که از اردیبهشت ماه ۹۴ وارد ناوگان عمومی حمل و نقل شده اند خبر داده بودند که شواهد حاکی است، بیمه رانندگان تاکسی قدیمی هم قطع شده است.

اتاق خبر: چندی پیش خبر از قطع بیمه تأمین اجتماعی رانندگان تاکسی شد که از اردیبهشت ماه امسال وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شده‌ بودند، این موضوع باعث شد تا تعدادی از تاکسیران‌ها مقابل سازمان دست به تجمع بزنند.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ پس از آن محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سخنگوی دولت درباره قطع شدن بیمه رانندگان تاکسی توسط سازمان تأمین اجتماعی گفته بود، این کار غیرقانونی است و سازمان تأمین اجتماعی نباید به بهانه ندادن حق بیمه سهم دولت، بیمه رانندگان تاکسی را قطع کند.

همچنین میثم مظفر،مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از قطع بیمه تاکسیران‌ها از سوی سازمان‌های هدفمندی یارانه‌ها و تأمین اجتماعی انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سازمان تأمین اجتماعی، یارانه بیمه تاکسیران‌ها را که دولت ماهانه برای هر تاکسیران تعیین کرده بود قطع کرده‌اند، ادامه داد: متأسفانه بر اساس این اقدام نامناسب، 50 درصد سهم بیمه افراد جدیدی که وارد ناوگان می‌شوند، پرداخت نمی‌شود در حالی که انتظار ما از سازمان‌های مربوطه این است که نگاه ویژه‌ای به این قشر داشته باشند.

با وجود اینکه تامین اجتماعی قبلا اعلام کرده بود که روند بیمه تاکسی‌رانان قدیمی بدون مشکل ادامه دارد، اما اکنون قطع بیمه به رانندگان قدیمی هم رسیده است.

یکی از سخت‌ترین شغل‌ها، شغل «راننده تاکسی» است که باید در تمام فصول سال از صبح تا شب در خیابان‌ها رانندگی کند و اگر چند روزی قصد سفر کردن، استراحت کردن در منزل را داشته باشد، یا بیمار باشد و نتواند کار کند، از مزد آن روز بی‌بهره می‌ماند. در واقع این شغل، شغلی بدون مرخصی است . سرما و گرما هم سرش نمی‌شود! با این اوصاف چگونه این توجیح پذیرفتی است که به خاطر عدم پرداخت حق بیمه دولت به تأمین اجتماعی، بیمه این افراد قطع شود و این قشر از کمترین حمایت اجتماعی محروم شوند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید