Performancing Metrics

طرح کارت خرید کالا تنها شامل ۵درصد مردم می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 307864
تاریخ انتشار: 20 دی 1394 - 13:26
رئیس‌کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به اینکه طرح کارت اعتباری خرید کالا اشکالات متعددی دارد، گفت: طبق آمارگیری‌های انجام شده حدود ۹۵درصد مردم و از جمله کارگران مشمول این کارت نمی‌شوند.

اتاق خبر: غلامرضا عباسی درباره مشمول شدن کارگران از کارت خرید اعتباری گفت: جلسات متعددی را با نماینده معاونت رفاه وزارت کار برگزار کرده‌ایم، اما کار نتیجه مطلوبی نداشته است.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی ادامه داد: حتی اگر دولت راهکاری برای ضمانت کارگران در وام خرید کالا هم طراحی کند، اگر مبلغ 6 میلیون وام خرید کالا در بازه زمانی12ماهه با نرخ بهره 12درصدی بازپرداخت شود، کارگر ماهیانه باید حدود 600 هزار تومان بازپرداخت اقساط داشته باشد، با این اوصاف حداقل‌بگیران قدرت پرداخت چنین پرداختی را ندارند.

رئیس کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران بیان کرد: گزارش‌های مردمی رسانه‌ها حاکی از این است که کارت خرید اعتباری مشمول تمام افراد جامعه نمی‌شود. اگر هدف دولت از این طرح خروج برخی کالاهای بادوام از رکود و تحریک تقاضا در بازار باشد با این روش عملیاتی نمی‌شود.

 عباسی گفت: 95 درصد مردم مشمول این طرح نمی‌شوند. این طرح چندین مشکل دارد، اولین مشکل این است که همه مردم مشمول نمی‌شوند، دومین مشکل این طرح مدت بازپرداخت کوتاه آن است که از توان بسیاری از مردم خارج است و سومین مشکل این است که اگر قرار است از محصولات داخلی حمایت شود، باید از تمام محصولات (بادوام و بی‌دوام) به‌منظور توسعه و رشد حمایت شود. در دستور العمل آمده است که زوج‌های جوان، بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش بیمه صندوق بازنشستگی کشوری مشمول می‌شوند، اما اکثر این اقشار با توجه به شروط بیان‌شده نمی‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند.

رئیس کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به اینکه یکی از پیشنهادات ما پرداخت وام 10 میلیون تومانی در 5 مرحله به کارگران بود، گفت: پیشنهاد کردیم کارگران در مراحل مختلف پس از تصفیه حساب وام خود، وام بعدی را دریافت کنند، اما وزارت کار به آن توجهی نکرد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید