Performancing Metrics

اصناف از پرچمداران ایجاد تشکل های مردمی هستند | اتاق خبر
کد خبر: 308265
تاریخ انتشار: 21 دی 1394 - 14:38
فاضلی در جریان امضای تفاهمنامه با بهزیستی :
تفاهم نامه ای بین سازمان بهزیستی کشور و اتاق اصناف ایران امضاء شد.

در راستای خدمت رسانی به اقشار مستضعف و محروم و با هدف بهره مندی حداکثری از ظرفیت های اقتصادی، اجتماعی در جلب و جذب مشارکت های مردمی و ارتقای کمی و کیفی سطح ارائه خدمات به جامعه هدف تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، روز دوشنبه تفاهم نامه ای بین سازمان بهزیستی کشور و اتاق اصناف ایران امضاء شد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از اتاق اصناف ایران، رئیس اتاق اصناف ایران در مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اصناف از پرچمداران و پیش قراولان ایجاد تشکل های مردم نهاد و امدادرسان هستند، به تفاهم نامه ۲۵ سال پیش اصناف با سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: اصناف از دیربار در کنار سازمان بهزیستی کشور بودند به طوری که در آن روزها بیشترین بحث ما تربیت و آموزش نیروی انسانی در کارگاه های فنی بوده است.
علی فاضلی افزود: نخستین گروهی که تشکل های مردمی را در جهت کمک رسانی و امدادرسانی شکل دادند، اصناف بودند ضمن آنکه تشکیل صندوق های قرض الحسنه در درون بازار از سوی مجموعه اصناف شکل گرفته است.
رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه تفاهم نامه امروز به ۴۰۰ اتاق در سراسر کشور تعمیم داده می شود، در مورد فعالیت مومسسه خیریه نور اصناف ایران گفت: موسسه خیریه نور اصناف مجموعه خیریه ای است که به نام اصناف شکل می گیرد اما قرار نیست جای کسی را تنگ کند ؛ بلکه قرار است تشکل های غیرپیوسته را پیوسته و هدفمند کند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز هدف از امضای این تفاهم نامه را ایجاد شرایطی برای بهره گرفتن از ظرفیت های ارزشمند اتاق اصناف ایران ذکر کرد و افزود: اصناف همواره در زمینه رفع مشکلات اقشار جامعه پیشقدم بودند و هم اکنون شرایطی فراهم شده که از ظرفیت اتاق اصناف ایران برای هم افزایی و هموار کردن حرکت های خیرخواهانه بهره ببریم.
انوشیروان محسنی بندپی به فعالیت های سازمان بهزیستی کشور در ارائه خدمات اجتماعی به خانواده های نیازمند، بدون سرپرست و آسیب دیده اشاره کرد و افزود: در قالب این تفاهم نامه جامعه هدف سازمان بهزیستی کشور از حمایت های اتاق اصناف در زمینه اشتغال زایی، افزایش مهارت آموزی و سایر مشوق ها بهره مند خواهند شد؛ همچنین در صورت تشخیص اتاق اصناف ایران برای در زمینه ارائه مشاوره، حمایت های لازم از سوی سازمان بهزیستی کشور انجام خواهد گرفت.
وی همچنین در مورد صدور مجوز موسسه خیریه نور اصناف ایران نیز گفت: تمام محدودیت ها در این زمینه رفع شده و حداکثر تا ۱۰ روز دیگر مجوز موسسه یاد شده صادر خواهد شد.

منبع: اتاق اصناف ایران

نظرات
ADS
ADS
پربازدید