Performancing Metrics

جنوب شرق آسیا در تیرراس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران | اتاق خبر
کد خبر: 308506
تاریخ انتشار: 22 دی 1394 - 10:32
رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران اعلام کرد:
رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: بررسی های ما نشان می دهد که تجار برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی با توجه به فرهنگ مشترکی که دارند در آنجا سابقه تجارت مداومی دارند و تلاش می کنیم با کمک سیاستگذاران اقتصادی کشورمان هدفمند و با برنامه قد

اتاق خبر- رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: بررسی های ما نشان می دهد که تجار برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی با توجه به فرهنگ مشترکی که دارند در آنجا سابقه تجارت مداومی دارند و تلاش می کنیم با کمک سیاستگذاران اقتصادی کشورمان هدفمند و با برنامه قدم برداریم تا بازرگانان و تولیدکنندگان بین المللی مان متضرر نشوند.

 

مجید موافق قدیری با بیان اینکه کشور بنگلادش رتبه 48 تولید خوراک دام در دنیا را با ظرفیت حدود 3 میلیون تن داراست گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته درصدد هستیم اواخر دی ماه جهت امکان سنجی و مطالعه بازار کشور بنگلادش در راستای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای هدف صادراتی این انجمن و به جهت بررسی صادرات انواع محصولات کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان به این کشور سفر کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: مقدار مورد نیاز و مصرف خوراک دام در این کشور حدود 6 میلیون تن است و حدود 2400 تن انواع مواد معدنی و ویتامین و حدود 73 تن انواع محرک های رشد جهت نشخوارکنندگان به بازار عرضه می شود که نشان می دهد حدود 50 درصد خوراک دام این کشور وارداتی است و این بازار فرصت کم نظیری است برای صنعت خوراک دام ایران جهت حضور فعال در صنعت دامپروری این کشور.

موافق قدیری ادامه داد: در بنگلادش صنعت طیور دارای سابقه ای 81 ساله است و از 15 سال قبل  به شدت در حال رشد است و برآوردها نشان می دهد که جمعیت طیور در این کشور سالیانه 6.5 درصد افزایش داشته است.گزارش های بین المللی نشان می دهد در این کشور جمعیت آبزیان رو به کاهش است و به دلیل مسایل عقیدتی و مذهبی، مردم گوشت مرغ را جایگزین منبع پروتئینی خود کرده اند. بنابراین این یک فرصت است که تولیدکنندگان و بازرگانان ما خوراک دام حلال و استاندارد را به پرورش دهندگان دام و طیور بنگلادشی پیشنهاد بدهند.

رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران افزود: در این کشور 32 کارخانه تولید خوراک دام مکانیزه و 45 کارگاه سنتی و نیمه مکانیزه فعالیت میکنند و در واقع رقیب تولید کنندگان کشورمان یکی از بزرگترین تولید کنندگان خوراک دام جهان است که سابقه 62 ساله دارد.

بررسی های ما نشان می دهد که تجار برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی با توجه به فرهنگ مشترکی که دارند در آنجا سابقه تجارت مداومی دارند و تلاش می کنیم با کمک سیاستگذاران اقتصادی کشورمان هدفمند و با برنامه قدم برداریم تا بازرگانان و تولیدکنندگان بین المللی مان متضرر نشوند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، تشکیل شرکتهای بازرگانی مشترک، صادرات محصولات جدید و فرعی کارخانجات، وضع تعرفه های ترجیحی، صادرات مجدد مواد اولیه از جمله پودر گوشت، پودر خون، پودر استخوان و پودر پر از کشورهای همسایه را از جمله راههای نفوذ به این بازار عنوان کردند.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه رشد جمعیت در آسیا منجمله این کشور کند شده اما سطح درآمد افزایش پیدا کرده است، گفت: این به این معنی است که خواسته ها و انتظارات رژیم غذایی در حال تغییر است. بنابراین استفاده از خوراک دام صنعتی در مزارع پرورشی این کشور روبه توسعه است.

موافق قدیری، جمعیت دام در این کشور را حدود 26 میلیون دام سنگین، 33.5 میلیون بز، 820هزار بوفالو، 160 میلیون قطعه طیور عنوان نمودند و تاکید کردند، به مانند کشورمان و با عنایت به محوری بودن این صنعت و اشتغال حدود 5 میلیون نفر در آن کشور، در اقتصاد ملی نیز جایگاه ویژه ای دارد به طوریکه صنعت دامپروری 2 میلیارد و 310 میلیون دلار از ارزش تولید ناخالص داخلی کشاورزی بنگلادش را به خود اختصاص داده است که  18.6 درصد از این رقم شیر، 56.3 درصد گوشت، 19.8 درصد تخم مرغ می باشد.

موافق قدیری در پایان سرانه مصرف شیر در بنگلادش را حدود 14 کیلوگرم و گوشت و تخم مرغ را به ترتیب  9 کیلو و 115 عدد عنوان و تاکید نمودند، انجمن همکاری با سازمان های دولتی و بین المللی را در مسیر ایجاد بستر مناسب برای توسعه صنعتی کارخانجات خوراک دام را ادامه خواهد داد تافعالان اقتصادی این عرصه توانایی برنامه ریزی برای بنگاه های خود را داشته باشند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید