Performancing Metrics

درآمدهای گاز ایران از نفت پیشی می‌گیرد | اتاق خبر
کد خبر: 308553
تاریخ انتشار: 22 دی 1394 - 14:34
معاون وزیر نفت با اشاره به ارزش ۶ میلیارد دلاری تولید محصولات گازی در هر فاز پارس جنوبی، گفت: با احتساب قیمت‌های فعلی نفت، پیش بینی می‌شود به زودی درآمدهای گازی از نفت کشور پیشی بگیرد.

اتاق خبر: رکن الدین جوادی درباره آخرین وضعیت توسعه فازهای پارس جنوبی با بیان اینکه بخش خشکی فازهای ١٧ و ١٨ هم اکنون به ظرفیت کامل رسیده است، گفت: با به ظرفیت رسیدن بخش دریایی این پروژه، این فازها سال آینده افتتاح می شود.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه علاوه بر فاز ۱۷ و ۱۸، فازهای ١٩، ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی تا پیش از تابستان سال آینده آماده افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: در صورت رهایی از بحران مالی، باقیمانده فازهای پارس جنوبی هم تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه پارس جنوبی به عنوان یکی از دو قطب تولید انرژی کشور است، گفت: تولید روزانه این میدان هم اکنون ٤٢٠ میلیون مترمکعب گاز طبیعی غنی است که سهم اساسی در تأمین انرژی کشور دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با تکمیل فازهای پارس جنوبی تولید آن معادل پنج میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه نفت خام در روز می شود، بیان کرد: با قیمت‌های کنونی نفت، ممکن است درآمد میدان پارس جنوبی از درآمد تولید نفت پیشی بگیرد.

جوادی در ادامه ارزش محصولات فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی را با قیمت نفت بشکه ای ٥٠ دلار، سه میلیارد دلار عنوان کرد و یادآور شد: با تکمیل ظرفیت، این پروژه سالانه ٦ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت که به معنی بازگشت اصل سرمایه در کمتر از یکسال است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید