Performancing Metrics

افزایش دستمزد کارگران به کاهش رکود کمک می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 308579
تاریخ انتشار: 22 دی 1394 - 13:45
رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با اشاره به اینکه جبران کاهش قدرت خرید کارگران طی ۵ سال پیشنهاد کارگران از سال گذشته بوده و در حال حاضر است گفت:افزایش دستمزد می‌ تواند به کاهش رکود کمک کند.

اتاق خبر: فرامرز توفیقی در واکنش به اظهارات ربیعی، وزیر کار مبنی بر"دستمزد کارگران را به نسبت تورم و به صورت پلکانی در سال‌های آینده اصلاح می‌کنیم" گفت: از سال 86 تا سال 92 عقب ماندگی مزدی داشته ایم، این عقب ماندگی مزدی باعث کاهش قدرت خرید شده است، افزایش سالانه حقوق کفاف کاهش قدرت خرید را نمی‌دهد.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران اظهار داشت: پیشنهاد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار جبران عقب ماندگی مزدی در طول 5سال با نگاه به رشد سالیانه‌ای که اعلام می شود و همچنین تورمی که بر جامعه حاکم است، درصدی به عنوان عقب ماندگی مزدی در کنار افزایش مزدی جبران شود، این روش را از سال گذشته پیشنهاد داده بودیم تا کاهش قدرت خرید جبران شود.

وی اظهار داشت: از سال گذشته این پیشنهاد را داده بودیم و امسال نیز به آن تأکید کردیم.حفظ قدرت خرید امسال و جبران کاهش قدرت خرید کارگران طی 5 سال دو پیشنهاد مطرح کارگران در جلسه بود که نظر وزیر کاز نیز با نظر ما همراه است.

 توفیقی گفت: با عدم افزایش مزد امکان تعطیلی کارخانه ها وجود دارد. یکی از علت‌های رکود در کشور عدم قدرت خرید مردم است. در صورتی که مزد افزایش یابد، مردم قدرت خریدشان بیشتر می‌شود. زمانی که قدرت خرید افزایش یابد تولید رونق می گیرد. بنابراین مخالف این موضوع هستیم که افزایش مزد باعث تعدیل نیروی کار یا تعطیلی کارخانه‌ها می شود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید