Performancing Metrics

همکاری با عطاران برایم کلاس درس بود/ نقش مقابل فرخ نژاد را در «خوب،بد،جلف» بازی می‌کنم | اتاق خبر
کد خبر: 309463
تاریخ انتشار: 7 بهمن 1394 - 21:56
ویشکا آسایش ، از انتخاب نشدن دو فیلم «دراکولا» و «درسکوت » در جشنواره فیلم فجر ابراز ناراحتی کرد.

به گزارش اتاق خبر، ویشکا آسایش از جمله بازیگرانی است که قابلیت بازی در نقش‌های متفاوت را دارد و این موضوع را در 15 فیلم سینمایی و پنج مجموعه تلویزیونی نشان داده است. او با ایفای نقشی جدی، اما با موقعیتی کمدی در فیلم «ورود آقایان ممنوع» به کارگردانی رامبد جوان در سال 89، توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کند.

 
ویشکا آسایش در آخرین فیلم سینمایی پخش شده یعنی «نهنگ عنبر» نیز قابلیت‌های منحصر به فرد خود را در نقش کمدی نشان داد و ثابت کرد که می‌تواند همچنان نظر کارگردان‌ها را برای همکاری در فیلم‌های سینمایی به خود جلب کند. چنانچه امسال نیز در  فیلم‌های «دراکولا» به کارگردانی رضا عطاران و «در سکوت» به کارگردانی ژرژ هاشم‌زاده نقش‌آفرینی کرد که هیچکدام به بخش‌های مسابقه راه پیدا نکردند. همچنین این روزها در فیلم «خوب، بد، جلف» پیمان قاسم‌خانی نیز فعالیت دارد.
 
به همین بهانه،‌ پای صحبت‌های ویشکا آسایش در مورد علت همکاری با این سه پروژه و دیگر جزئیات نشستیم.
 
 
* خانم آسایش همکاری شما با عطاران چطور شکل گرفت؟
 
تجربه کوچکی در فیلم «خوابم میاد» با عطاران داشتم و این تجربه دوم همکاری من با وی به لحاظ کارگردانی است. البته در دنیای بازیگری هم همان طور که خودتان می‌دانید، تجربه‌های خوبی را با عطاران داشتم. در خصوص همکاری با فیلم «دراکولا» نیز بگویم که با خواندن فیلمنامه مجذوب شدم. البته شاید نقشم به زیادی آقایان نباشد؛ چون قصه فیلم مردمحور است اما نقش متفاوت و تاثیرگذاری به لحاظ بازی، گریم و ... است.
 
* تقابل و همکاری شما با عطاران به چه صورت بود و او تا چه حد شما را در این راستا کمک کرد؟
 
حقیقت را بخواهیم از اتفاقی که افتاد بسیار خوشحالم. چون بالاخره عطاران غیر از کارگردانی بازیگر درجه یکی است و به خصوص در نقش‌های کمدی او را بسیار قبول دارم. زمانی هم که چنین فیلمنامه‌ای به من پیشنهاد شد، پیش خودم گفتم آیا این یک کلاس بازیگری خواهد بود و همین اتفاق هم افتاد، چون به داشته‌های من در فضای بازیگری اضافه شد.
 
 
* با توجه به همکاری که با عطاران داشتید و دارید، او در وادی کارگردانی تا چه حد موفق بوده است؟
 
عطاران انسانی با اخلاق، مسلط به کار و دقیق است و به خوبی می‌داند چه می‌خواهد. چنانچه در دورخوانی فیلمنامه راهنمایی‌های حرفه‌ای، درست و بجا را برای رسیدن به نقشی که قرار بود در «دراکولا» بازی کنم، انجام داد.
 
 
* آیا اگر «دراکولا» در بخش سودای سیمرغ حضور داشت، نقش شما پتانسیل گرفتن جایزه را داشت؟
 
نمی‌دانم، شاید هم نه. اما با اطمینان می‌توانم بگویم که «دراکولا» پتانسیل‌های بسیار زیادی در بخش‌های دیگر برای کاندید شدن داشت.
 
 
* یکی دیگر از فیلم‌هایی که شما در آن بازی کردید، فیلم «در سکوت» ژرژ هاشم‌زاده بود که این فیلم نیز به بخش مسابقه راه پیدا نکرد. این فیلم چه ویژگی‌هایی داشت؟
 
فیلمنامه خوب، کارگردان درجه یک، هم بازی شدن با معتمدآریا که بسیار تجربه‌ زیادی در این زمینه کسب کردم و گروه حرفه‌ای از ویژگی‌های «در سکوت» بود که می‌توانست در جشنواره بدرخشد.
 
 
* آیا نقش شما در این فیلم قابلیت گرفتن سیمرغ را داشت؟
 
احتمال کاندید شدن در نقش مکمل را داشتم.
 
 
* آیا جای فیلم‌های «دراکولا» و «در سکوت» در جشنواره فجر خالی نیست؟
 
این دو فیلم آن چنان پتانسیل بالا و منحصر به فردی در بخش‌های مختلف داشتند که جای خالی‌ آن‌ها در جشنواره احساس می‌شود. خود من به شخصه بسیار زیاد ناراحتم.
 
 
* شما در فیلم «خوب، بد؛ جلف» پیمان قاسم‌خانی نیز نقش‌آفرینی کردید. قابلیت‌های این فیلم چیست؟
 
نمی‌توانم به طور دقیق از قابلیت‌های این فیلم نام ببرم. چون فقط دو جلسه جلوی دوربین رفتم؛ اما نقشی که برای من در نظر گرفتند و فیلمنامه‌ای که آن را بسیار دوست دارم از قابلیت‌های این اثر است. از طرفی نویسندگی قاسم‌خانی نقص ندارد و فکر می‌کنم او انسانی باهوش است و در کار خود دست به انتخاب‌های درستی در بخش‌های مختلف این فیلم زده است.
 
 
* آیا می‌توان گفت مخاطب باید منتظر فیلم کمدی متفاوتی باشد؟
 
با توجه به متفاوت بودن نوشته‌هایی که قاسم‌خانی دارد، «خوب، بد، جلف» نیز کمدی متفاوتی است که می‌تواند مخاطب بی‌شماری را جذب خود کند.
 
 
* در  «خوب، بد، جلف» با کدام یک از بازیگران بیشتر همبازی هستید؟
 
با آقای حمید فرخ‌نژاد؛ اما جزئیات بیشتری از من نخواهید که نمی‌توانم توضیح دهم.
 
 
* حرف پایانی؟
 
باز هم می‌گویم جای «دراکولا» و «در سکوت» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر خالی است و دلم از این بابت می‌سوزد.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید