Performancing Metrics

بی‌توجهی مسئولان به صادرات گل | اتاق خبر
کد خبر: 310129
تاریخ انتشار: 28 دی 1394 - 20:36
مدیرعامل اتحادیه سراسری گل و گیاه با بیان اینکه مسئولان توجهی به صادرات گل ندارند، گفت: متاسفانه هیچ آمار مشخصی درباره میزان تولید و صادرات گل وجود ندارد.

اتاق خبر: محمود حسن ولی با بیان اینکه تعادل میان میزان تولید و مصرف عامل رشد هر تولیدی است، اظهارداشت: طبیعی است وقتی میزان تولید بر مصرف پیشی بگیرد، شرایط بازار نابسامان شود.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ وی با اشاره به اینکه ما پتانسیل خوبی برای صادرات گل داریم، افزود: متاسفانه این امر از دیدگاه مسئولان تصمیم گیرنده دور مانده و مورد بی‌توجهی واقع شده است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری گل و گیاه با بیان اینکه ما توانایی داریم این محصول را با قیمتی بسیار ارزان‌تر نسبت به دیگر کشورها تولید کنیم، گفت: به عنوان مثال، کشور هلند برای تولید گل از نورهای مصنوعی استفاده می‌کند که این کار هزینه تولید آنان را بسیار افزایش می‌دهد در حالی که ما قادر هستیم در مناطقی از کشورمان این کار را در فضای باز انجام دهیم.

حسن ولی افزود: بازار روسیه می‌توانست مقصد صادراتی گل ایران باشد اما متاسفانه ما نتوانستیم سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه صادرات گل مانند کالاهای دیگر نیست و نیازمند بسترهای خاصی است، گفت: پایانه صادراتی گل و گیاه کشور هنوز تکمیل نشده و مدت‌ زیادی است که ناقص مانده ضمن اینکه  سال ۹۲، وزیر جهاد کشاورزی وقت به‌ما قول دادند که این پایانه همان سال افتتاح شود اما هنوز یک قدم در این زمینه برداشته نشده است.

به گفته حسن ولی، ساخت وساز این پایانه  از سال ۸۲ شروع شده و طی ۱۲ سال گذشته  بلاتکلیف مانده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری گل و گیاه درباره میزان دقیق تولید و صادرات این محصولات نیز اظهارداشت: بنده بیش از ۴۰ سال است در این بخش حضور فعال دارم و به طور قطع می‌توانم بگویم هیچ آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد و هر گونه آماری که ارائه می‌شود کذب است.

حسن ولی، میزان دقیق صادرات را نیز نامشخص اعلام کرد و ادامه داد: حقیقت این است که کسی نمی‌داند تولیدکنندگان نقاط مختلف کشور از جمله محلات، اندیمشک و غیره چقدر تولید و چقدر صادرات انجام می‌دهند که این اشکال بزرگی است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید