Performancing Metrics

ایران مصمم به تقویت مدیریت سبز در سطح جهانی است | اتاق خبر
کد خبر: 310197
تاریخ انتشار: 29 دی 1394 - 03:50
وزیر نیرو:
وزیر نیرو گفت: هماهنگی قانونی و سیاسی برای پیاده سازی توسعه سبز در کشور اجرایی شده و بر این مهم نیز تاکید بسیار داریم.

وزیر نیرو گفت: هماهنگی قانونی و سیاسی برای پیاده سازی توسعه سبز در کشور اجرایی شده و بر این مهم نیز تاکید بسیار داریم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حمید چیت‌چیان در مراسم شانزدهمین دوره اعطای جایزه جهانی انرژی با بیان اینکه ایران مصمم به ایفای نقش در تقویت مدیریت سبز در سطح جهانی است اظهار کرد: این امر ریشه در تاریخ و فرهنگ این کشور دارد و ما آماده هستیم تا انگیزه‌های علمی و فناوری خود را به منظور حرکت به سوی توسعه سبز با استفاده از ظرفیت های همکاری و مشوق های بین المللی موجود تقویت کنیم.

وی ادامه داد: دلیل برگزاری این رویداد توجه به منابع محدود و آسیب پذیر کره زمین و اجزای حیاتی آن ازجمله آب، خاک و زیست بوم‌های متنوع است و با توجه به اینکه این موارد مهم با خطر بزرگی مواجه شده‌اند لذا باید توجه ویژه‌ای به این مهم شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه باید از طریق مشارکت‌های بین المللی و تغییر و بهینه‌سازی الگوهای تولید و مصرف به شرایطی رسید که از نقطه بدون بازگشت دوری کرد و در عین حال زمینه ایجاد مشاغل سبز جدید و تضمین پایداری را فراهم آورد.

به گفته وی آرمان‌ها و دلایل فراوانی سبب می‌شود تا دست به دست هم داده و در راستای حفاظت از کره زمین اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه باید به موضوعاتی همانند فقر، محیط زیست، پایداری، حقوق بشر، آموزش، سلامت و نیاز به ایجاد فرصت‌های برابر برای توسعه را از مسائل و رویکردهای سیاسی جدا کرد گفت: اهداف جایزه جهانی انرژی و مدیریت سبز می تواند به تحقق این مسایل منجر شود.

وی ادامه داد:‌ اهداف توسعه هزاره در حوزه‌های ریشه کن سازی فقر و گرسنگی، کاهش مرگ و میر در کودکان، پایداری محیط زیست و مشارکت جهانی در توسعه کمک شایانی می‌کند.

وزیر نیرو با اشاره به اهمیت ایجاد پیوند میان اهداف و آرمان‌های مدیریت سبز و جایزه جهانی انرژی و همچنین اهداف توسعه هزاره گفت: هدف این است که در این همایش این مسایل مورد بررسی قرار بگیرد که این کار را می توان با تحویل اهداف و شاخص‌ها به انجام رساند.

به گفته وی پس از آن باید با استفاده از رویکرد فعالانه شاخص‌های جدید، معنادار و قابل توجه را شناسایی کرد. علاوه بر این می توان توانمندسازی جامعه زنان را از طریق ایجاد ساز و کار و فرصت‌های برابر در زمینه مشاغل سبز خواستار شد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید