Performancing Metrics

خواسته‌های اصناف، تعاون و بخش خصوصی از دولت | اتاق خبر
کد خبر: 310272
تاریخ انتشار: 29 دی 1394 - 10:39
در حضور رئیس جمهور مطرح شد
روسای اتاق ایران، اصناف و تعاون با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم خواسته‌های خود را برای حضور جدی‌تر در فضای اقتصادی را در حضور رئیس جمهور مطرح کردند.

اتاق خبر- روسای اتاق ایران، اصناف و تعاون با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم خواسته‌های خود را برای حضور جدی‌تر در فضای اقتصادی را در حضور رئیس جمهور مطرح کردند.

در نخستین اجلاس فعالان اقتصادی غیردولتی که با حضور رئیس جمهور، وزرای اقتصادی و همچنین ظریف وزیر امور خارجه کشور امروز برگزار شد بخش خصوصی، اتاق تعاون و اتاق اصناف در مراسمی ضمن قدردانی از دولت و به ویژه وزیر امور خارجه برای موفقیت در مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها به چند مورد اشاره کرده است.

5 خواسته اتاق بازرگانی ایران

جلال‌پور - رئیس اتاق بازرگانی ایران - با اشاره به اهمیت ارتقاء شاخص فضای کسب‌وکار و ثبات اقتصادی به عنوان لازمه‌ی حرکت در فضای پساتحریم اظهار کرد: نگاه جدی به کسب‌وکار و کاهش رتبه جهانی ایران تا زیر 50 تا پایان برنامه پنجم توسعه بسیار حائز اهمیت است. در این رابطه باید پنج مولفه، مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: در این باره باید دولت کوچک‌تر و بخش خصوصی و غیردولتی بیش از گذشته گسترش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران استراتژی اقتصادی را نیز به عنوان دومین لازمه‌ بهبود فضای کسب‌وکار عنوان کرد.

جلال‌پور ضرورت هماهنگی تمامی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها را از دیگر خواسته‌های بخش غیردولتی برای بهبود فضای کسب‌وکار اعلام کرد و گفت: باید در فضای جهانی که بنگاه‌های کوچک چندان رقابتی با هم ندارند در ایران بنگاه‌های بزرگ از شرایط رقابت‌پذیری بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده و حرکت آنها در فضای غیردولتی در اقتصاد ایران فراهم شود که این نیازمند اراده جدی و باور است.

وی همچنین با اشاره به این‌که وضعیت امروز بنگاه‌ها به دلیل تحریم و سوء‌مدیریت به شدت آسیب‌پذیر شده است، ادامه داد: بنگاه‌ها نیازمند حمایت بوده و باید فشارهای قواهای مختلف که می‌تواند آنها را به سمت نابودی ببرد، برداشته شود.

درخواست افزایش سهم تعاون در چند بازار

همچنین در این مراسم عبداللهی - رئیس اتاق تعاون - با اشاره به ظرفیت بالای این بخش در تولید شغل و حدود 1.7 میلیون شغل پایداری که در حوزه تعاون از سوی این بخش در سال‌های گذشته ایجاد شده است به چند مورد اشاره و از دولت درخواست کرد.

عبداللهی با شااره به اینکه باید شورای اقتصاد غیردولتی تشکیل شود، گفت: باید با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استفاده از بخش غیردولتی بیش از گذشته افزایش یابد.

رئیس اتاق تعاون در عین حال خواستار افزایش سهم تعاون از بازارهای سرمایه‌، بیمه، پول و همچنین صندوق توسعه ملی شد و افزود: درخواست ما صدور مجوز دو بانک تعاون و سه بیمه تعاون است. در عین حال که باید سرمایه بانک توسعه تعاون تا پنج هزار میلیارد تومان و صندوق توسعه تعاون تا 500 میلیارد تومان افزایش یابد.

راه قاچاق را ببندید

فاضلی – رئیس اتاق اصناف – نیز در این مراسم با اشاره به این‌که اشتغال در حال حاضر بزرگ‌ترین دغدغه کشور است و می‌تواند به دست بخش خصوصی، تعاون و اصناف حل و فصل شود، گفت: اما شرط این موضوع مردم محور و بنگاه‌محور شدن اقتصاد است که متاسفانه تاکنون عملی نشده است.

رئیس اتاق تعاون خواستار اصلاح قوانین و مقررات اجتماعی شد و تاکید کرد: مهم‌ترین موضوع در حال حاضر برای این‌که اقتصاد ایران سازمان‌یافته شود، عزم جدی برای پایان دادن به قاچاق در کشور است.

 

فاضلی با اشاره به لزوم هماهنگی و حمایت همه‌جانبه سازمان‌ها و دستگاه‌ها برای توسعه اقتصادی کشور تاکید کرد که در این باره باید از مطالبات غیرواقعی خودداری شود.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید