Performancing Metrics

گزارش نهایی آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران منتشر می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 310453
تاریخ انتشار: 30 دی 1394 - 05:13
با تصمیم شورای حکام
شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه تصمیم گرفت گزارش نهایی کارشناسان درباره برنامه هسته‌ای ایران را منتشر کند.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه تصمیم گرفت گزارش نهایی کارشناسان درباره برنامه هسته‌ای ایران را منتشر کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در روز شنبه گذشته، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش این که ایران اقدامات مقدماتی برای آغاز اجرای برجام را کامل کرده است برای کشورهای حاضر در گفت‌وگوهای هسته‌ای ارسال کرد.

براساس این گزارش ایران بخش مرکزی راکتور هسته‌ای اراک را با سیمان پر کرد، فقط 5060 سانتریفیوژ در نطنز باقی ماند. سطح غنی‌سازی اورانیوم خود را تا 3.67 درصد حفظ کرد. تاسیسات فردو از غنی‌سازی اورانیوم به تاسیاست تولید ایزوتوپ باز طراحی شده است. علاوه بر این، ایران ذخایر اورانیوم با غنای پایین خود را به میزان 98 درصد و به 30 کیلوگرم کاهش داد.

ایران و شش قدرت جهانی - ایالات متحده، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان - در ماه ژوییه گذشته به توافق هسته‌ای دست یافتند. این توافق ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران در ازای لغو تحریم‌های اقتصادی را تضمین کرد.

اتحادیه اروپا، سازمان ملل و در یک قسمت ایالات متحده پس از تایید آژانس بر تکمیل کردن تعهدات تهران طبق توافق هسته‌ای، تحریم‌های‌شان علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو کردند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید