Performancing Metrics

نرم‌افزار تشخیص لهجه با تلفظ 26 کلمه | اتاق خبر
کد خبر: 311058
تاریخ انتشار: 2 بهمن 1394 - 17:33
محققان دانشگاه کمبریج برای اولین‌ بار موفق به تولید نرم‌افزاری شدند که تنها با تلفظ 26 کلمه، لهجه را به دقت تشخیص می‌دهد.

اتاق خبر- محققان دانشگاه کمبریج برای اولین‌ بار موفق به تولید نرم‌افزاری شدند که تنها با تلفظ 26 کلمه، لهجه را به دقت تشخیص می‌دهد.

بنابراین گزارش به کمک این نرم‌افزار کاربران می‌توانند از جملات رایج در فرهنگ خود نیز استفاده کنند.  

نرم‌افزار تشخیص لهجه پس از پردازش اطلاعات دریافتی از کاربر، با جست‌وجوی آنلاین، محل تقریبی پیدایش لهجه را مشخص کرده و بر روی نقشه نمایش می‌دهد.

محققان انگلیسی این نرم‌افزار را برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS طراحی کرده‌اند.

کاربران پس از تشخیص موقعیت مکانی لهجه می‌توانند از کلمات کلیدی تعیین‌کننده لهجه آگاه شوند.

محققان در مورد ویژگی‌های این نرم‌افزار اظهار کردند: این نرم‌افزار با پرسیدن سوالات از پیش تعیین شده و کلیپ‌های ویدئویی مختلف لهجه کاربر را با دقت بسیار بالایی تشخیص می‌دهد و در نهایت علاوه بر نشان دادن محل پیدایش لهجه بر روی نقشه، کاربر را از تشابهات لهجه مورد نظر در نقاط مختلف کشور آگاه می‌کند.

دکتر لی‌من، محقق زبان‌شناسی از دانشکده زبان‌شناسی دانشگاه کمبریج اظهار کرد: هدف از تولید این نرم‌افزار شناسایی فاکتورهای مؤثر در تغییر و گسترش زبان انگلیسی است.

وی در ادامه افزود: پس از چهار روز از توزیع این نرم‌افزار شاهد استقبال بسیار گسترده‌ مردم بوده‌ایم و امیدواریم اطلاعات بدست آمده از مرکز اطلاعات این نرم‌افزار زمینه‌ساز مطالعات تکمیلی آینده باشد.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید