Performancing Metrics

آمار سرطان در ایران کمتر از کشورهای منطقه و دنیا است | اتاق خبر
کد خبر: 311230
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1394 - 10:46
وزیر بهداشت گفت:

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، دکترحسن هاشمی در جلسه انعقاد تفاهم نامه ساخت 1000 تخت بیمارستانی در لرستان با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء ووزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از افتخاراتم در این دوره مسئولیت و در دولت تدبیر و امید آشنایی با سردار عبداللهی بوده است و این برای من مایه افتخار است اگر چه این آشنایی در این دولت ایجادشده است ولی به نظر می‌رسد سالهای زیادی است که با هم آشنا هستیم.

وی ادامه داد: افتخار می کنم که هم عقیده و هم راه دوستان در کنار قرارگاه خاتم الانبیاء به ساخت پروژه های سلامت می پردازیم؛ البته این قرارگاه علاوه بر اینکه کمک‌هایی به دولت داشته همیشه در کنار وزارت بهداشت بوده است. سرطان طی سه دهه و چهار دهه بعد ما را نیز گرفتار خواهد کرد چرا که متاسفانه مسیری را دنبال می‌کنیم که ما بقی کشورهای پیشرفته دنیا دچارش هستند.

هاشمی بیان کرد: اگر قرارگاه نبود در حوزه سازندگی در کشور و با مشکلات زیادی مواجه بودیم و قطعا قیمت تمام شده پروژه ها با حضور پیمان کاران خارجی هزینه هایی را به دولت تحمیل می کرد.

وی گفت: حضور قرارگاه در دوره هشت سال دفاع مقدس برای همگان مشهود است و در آن دوران شهید و جانباز شدن وجود داشت اما در دوران سازندگی ممکن است به جای تکریم و تعظیم حرف و حدیث ایجاد شود. اما باز تلاش قرارگاه همان ادامه کار در دفاع مقدس است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه با قرارگاه توافق کردیم که 18 هزار تخت بیمارستانی را ظرف مدت 5 سال به انجام برسانند افزود: تاکنون 3 هزارتخت از این تخت ها در حال انجام است و امروز نیز برای بیمارستان 500 تخت خوابی عشایر خرم آباد نیز قرارداد بسته شد.

وی یادآور شد: برای سایر شهرهای استان لرستان، استاندار لرستان با همکاری سایر دستگاه ها و دانشگاه علوم پزشکی باید پروژه ها را به نحوی تعریف کند که در دو شهرستان کوهدشت و درود بر اساس فرمولی که درقرارداد آمده به تعداد تخت های بیمارستانی بیافزاییم.

هاشمی با بیان اینکه 2100 تخت فعال در استان وجود دارد افزود: بین 1000 تا 1500 تخت بیمارستانی در لرستان نیاز است و این تعداد جدای از تخت های فرسوده ای است که باید جایگزین شود.

وی گفت:‌ بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد قرار است ظرف مدت 36 ماه از سوی قرارگاه به اتمام برسد.

 

وی ادامه داد: کلیه مراکز بهداشتی پایگاه های بهداشت و مراکز ضرورت سلامت که در استان به آن نیاز است بالغ بر 100 مرکز در 25 هزار مترمربع است که قرارگاه قرار است آن‌ها را بسازد و اعتبارات آن از مسیر وزارت بهداشت قرارگاه خاتم و استانداری لرستان تامین خواهد شد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در استانهای سیستان ،‌البرز و کردستان تلاش خواهد شد قبل از پایان دولت یازدهم تمام مراکز درمانی ساخته شود، اظهار کرد: ورود به حوزه سلامت درخواست جدی وزارت بهداشت است و این کار انسانی و خیرخواهانه ای است که از سوی دولت از تلاش های قرارگاه خاتم الانبیاء تشکر می کنم.

هاشمی اضافه کرد: این حرکت قرارگاه منجربه توسعه بهداشت و درمان در استان خواهد شد و امید می‌رود بتوانیم با این کار بخشی از عقب افتادگی استان را جبران کنیم.

آمار سرطان در ایران کمتر از کشورهای منطقه و دنیا است

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر هاشمی همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز مقرر شد کلیه مراکز بهداشتی اعم از خانه بهداشت ، پایگاه های بهداشت و مراکز جامعه خدمات سلامت که 100 پروژه هستند مشترکا با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء وزارت بهداشت و استانداری لرستان به انجام برسد اظهار کرد: قرار است این پروژه ها در کمتر از یک سال به بهره برداری برسند و قطعا این مقدمه ای است برای انجام کارهای دیگر در استان که بایستی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم الانبیا طی دو سال گذشته پروژه های متعددی را نظیر بیمارستان های یک هزار تخت خوابی و 700 تخت خوابی را به انجام رسانده است افزود: قرار است قرارگاه این تعداد تخت را به 18 هزار تخت برساند.

وی تصریح کرد: همچنین قراردادهایی با قرارگاه خاتم داشتیم که 3000 تخت بیمارستانی در استان های مختلف شروع کرده و امروز نیز در لرستان یک بیمارستان 500 تخت خوابی در شهرستان خرم آباد و 500 تخت خوابی دیگر در شهرستان های درود و کوهدشت به انجام خواهد رسید.

هاشمی ساخت هر تخت بیمارستانی را بیش از 500 میلیون تومان بیان کرد و افزود: آمار سرطان در ایران نسبت به کشورهای منطقه و کل دنیا کمتر است البته در معرض آسیب هستیم و طی سه دهه و چهار دهه آینده این معضل نیز ما را گرفتار خواهد کرد چرا که مسیری را دنبال می‌کنیم که مابقی کشورهای پیشرفته دنیا دچارش هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه باید مراقبت کنیم و خود مردم نیز مراقب باشند و دولت نیز در مواد غذایی ‌ و مشکلات هوا مراقبت کنند، افزود: هم اکنون در استان لرستان یکی از نیازهای اساسی مرکز رادیوتراپی است که باید کمتر از شش ماه این مشکل حل شود.

وزیر بهداشت افزود: سرطان طی سه دهه و چهار دهه بعد ما را نیز گرفتار خواهد کرد چرا که متاسفانه مسیری را دنبال می‌کنیم که ما بقی کشورهای پیشرفته دنیا دچارش هستند.

وی در خصوص تفاوت کارانه پزشکان و پرستاران افزود: طبق آماری که داریم تفاوت یک به چها ر است اما آنچه ایده آل ما است یک به سه است و نمی توانیم درآمد یک پزشک را با کمترین دریافتی پرستار مقایسه کنیم.

وی گفت: حساب های 575 بیمارستان را در کشور به صورت آنلاین داریم و می دانیم که متوسط دریافتی پزشکان و پرستان چقدر است هر چند علاقه‌مندیم این نسبت سه به یک شود.

وی گفت‌: نگران بودجه هم نیستیم و وضعیت بودجه بهداشت تامین شود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید