Performancing Metrics

درهای بسته بودجه به روی پروژه‌های نیمه‌تمام | اتاق خبر
کد خبر: 311339
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1394 - 14:52
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: با توجه به حجم عظیم پروژه‌هایی که در سطح کشور از سال‌های گذشته آغاز شده و نیمه‌تمام باقی مانده است، می‌توان گفت که بودجه در نظر گرفته شده پاسخگوی مجموعه این پروژه‌ها نیست.

اتاق خبر: سید محمدرضا رضازاده با بیان این‌که وزارت نیرو قطعا برای این طرح‌ها اولویت‌بندی انجام خواهد داد، اظهار کرد: در بودجه شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تنها در قسمت منابع عمومی کاهش داشته‌ایم.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی ادامه داد: این در حالی است که سهم منابع عمومی در کل بودجه عدد بالایی نیست و تنها 600 میلیارد تومان را شامل می‌شود البته باید مابقی مراحل قانونی طی و ممکن است در این میان تغییراتی ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان این‌که معمولا بودجه شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از منابع دیگر مالی مانند اوراق مشارکت، صندوق توسعه ملی و یا طرح‌هایی که از فاینانس خارجی استفاده می‌کنیم تامین می‌شود، اظهار کرد: این منابع نسبت به منابع عمومی سهم بیشتری در بودجه ما دارد.

رضازاده در خصوص اولویت‌های این شرکت اظهار کرد: پروژه جدیدی در دست اجرا نداریم و هدف‌مان این است که برخی از پروژه‌هایی که از گذشته دستگاه اجرایی ‌آن ما نبودیم و در شرایط فعلی به ما محول شده است را ساماندهی کنیم.

وی در خصوص تنوع‌بخشی درآمدی که مدنظر وزیر نیرو است، بیان کرد: هدف ما این است که از منابع بانک توسعه اسلامی و بانک جهانی استفاده کنیم که با توجه به برجام امیدواریم این مسیر هموارتر شود.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اشاره به خط اعتبار خارجی‌ در شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ادامه داد: در حال حاضر از سطح اعتباری چین استفاده می‌کنیم و کره‌ای‌ها نیز پیشنهاداتی را ارائه کردند و در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی نیز به امضاء رسیده است.

رضازاده با اشاره به اوراق مشارکت گفت: اگر دولت بتواند با استناد به قانون رفع موانع تولید، بدهی شرکت‌هایی مثل ما را با سیستم بانکی تهاتر کند، امکان انتشار اوراق مشارکت مجددا ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص میزان طلب شرکت توسعه منابع آبی و نیروی ایران از وزارت نیرو گفت: میزان بدهی وزارت نیرو به ما چند صد میلیارد تومان بیشتر نیست، اما بدهی‌های انباشته سیستم بانکی که به موقع نتوانسته‌ایم بازپرداخت کنیم مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در خصوص تاثیر برجام بر اجرای طرح‌های عمرانی در کشور گفت: ما در طرح‌های مختلف نیازمند این هستیم که تجهیزاتی را از خارج از کشور وارد کنیم که با اجرای برجام این کار آسان‌تر می‌شود.

رضازاده با بیان این‌که طی این مدت هزینه‌های جانبی دیگری نیز به شرکت تحمیل می‌شد، اظهار کرد: اجرای برجام می‌تواند جبران این هزینه‌های جانبی باشد علاوه بر این نیز اجرایی شدن برجام می‌تواند موجب افزایش روابط کشورهای آسیایی و اروپایی با ایران شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید