Performancing Metrics

ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی موجب تحرک بازار کشور | اتاق خبر
کد خبر: 311835
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1394 - 15:04
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران گفت: سالانه ۹۰۰هزار نفر وارد بازار کارمی شوند، که ضروری است با توسعه آموزش‌های غیر رسمی و مهارتی و تلفیق علم، فن و مهارت به اشتغال پایدار دست یابند.

اتاق خبر: حمیدرضا خانپور با اشاره به تعداد 4 میلیون و 700 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی کشور، اذعان داشت: از این تعداد سالانه 900 هزار نفر به بازار کار اضافه می‌شود که واحدهای تولیدی، صنعتی و خدمات قادر به جذب 10درصد از این میزان می باشند که باید با افزایش مهارت فارغ‌التحصیلان و لزوم ارتقای سطح دانش فنی این افراد فضا را برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب و کار و کارآفرینی آماده نماییم.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در مراسم اختتامیه تکنسین های مهارتی ایران با اعلام این خبر که هم‌اکنون در کشور 4.7 میلیون نفر دانشجو در مراکز آموزش عالی وجود دارد که سالانه 900 هزار نفر وارد بازار کار می‌شوند، که ضروری است با توسعه آموزش های غیررسمی و مهارتی و تلفیق علم، فن و مهارت به اشتغال پایدار دست یابند.

وی یکی از معضلات اصلی در جریان ورود دانش‌آموختگان به بازار کار را عدم وجود مهارت‌ کافی دانست و تصریح نمود: در راستای اجرای مدل مهارتی در سال 1393 با شرکت مهندسی تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که براساس آن کارگاه‌های آموزشی و مهارتی در جنوب شهر تهران رای قشر جوان کشور آماده و تجهیز شد.

به گفته ی مدیرکل استان تهران بیش از 2 هزار نفر به صورت رایگان در المپیاد تکنسین های برتر کشور شرکت کردند که در مرحله نیمه نهایی، 100 نفر در هر گرایش و از بین آنها 10 نفر برگزیده هر گرایش به مرحله نهایی راه یافتند؛ در نهایت 10 فینالیست هرگرایش (در مجموع 40 نفر) به مدت یک روز در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای اسکان داده شدند و در آزمون های تخصصی، حرفه ای و عملی شرکت نمودند.

وی ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی توأم با مشتری‌مداری در میان تکنسین‌های محصولات خانگی، شناسایی نخبگان و استاد کاران مهارتی، معرفی بهترین تکنسین‌ها به مردم، ایجاد فرصت‌های شغلی براساس مهارت‌‌های تخصصی و ترویج بهترین مهارت‌ها بین تکنسین‌های کشور را از اهداف مختلف برگزاری المپیاد تکنسین‌های برتر ایران عنوان نمود که با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و ابتکار شرکت مهندسی سامسونگ برگزار شد.

*  بیش از 1200 نفر متقاضی شرکت در دوره های آموزشی آکادمی مهندسی سامسونگ

خانپور با اشاره به تعداد 1296 نفر متقاضی شرکت در دوره های آموزشی آکادمی  مهندسی سامسونگ، تصریح نمود: از این تعداد پس از سنجش های به عمل آمده تعداد 323 نفر پذیرفته شدند که تعداد 284 نفر موفق به گذراندن دوره آموزشی کسب مهارت های مربوطه شدند.

رئیس برگزاری المپیاد تکنسین های برتر کشور با اشاره به اجرای برجام و نقش مؤثر آن در ایجاد فضای مناسب کسب و کار در کشور و مسیر توسعه اقتصاد گفت: امیدواریم پس از اجرای برجام نیروی انسانی به عنوان سرمایه‌های اصلی کشور مهارت‌های لازم را برای ورود به بازار کار داشته باشند چرا که جوانان ایرانی متعهد، مستعد و خلاق هستند.

* ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی موجب تحرک بازار کشور ایران

همچنین در این مراسم 'بامسوک هانگ'(Bumsuk Hong ) مدیرعامل شرکت سامسونگ، گفت: ارتقا فرهنگ مهارت آموزی در ایران می تواند بازار کار این کشور را تحرک بخشد.

وی تأکید نمود: ایجاد فرصت های شغلی می تواند از طریق تربیت نیروی کار ماهر شکل بگیرد. در این المپیاد با استقبال گرم جوانان ایرانی روبرو شد و امیدواریم در سال های آینده همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران تداوم یابد.

بر اساس این گزارش در پایان این مراسم با حضور مسئولین ارشد استان و شرکت مهندسی سامسونگ به نفرات اول تا سوم چهار گرایش تلفن همراه و تبلت، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری و دستگاه‌های تهویه متبوع به ترتیب  30، 10،20 سکه بهار آزادی، به همراه لوح تقدیر اهدا شد.

شایان ذکر است در مراسم اختتامیه این المپیاد از دانش‌آموختگان آکادمی شرکت مهندسی سامسونگ قدردانی و مدارک حضور در دوره آموزشی از سوی فنی و حرفه‌ای به آنها اهداء شد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید