Performancing Metrics

80 درصد اشتغال کشور در دست صنایع کوچک! | اتاق خبر
کد خبر: 312788
تاریخ انتشار: 8 بهمن 1394 - 10:10
مهمترین اخبار این هفته را اعلام معافیت بیمه‌ای کارفرمایان به شرط جذب فارغ‌التحصیلان بیکار، ماموریت تعاونی‌ها برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در کشور و برگزاری شانزدهمین مسابقات ملی مهارت در بهمن ماه به خود اختصاص داد.

اتاق خبر: این هفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار از اجرای طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار) در هشت استان کشور خبر داد و انجام نیازسنجی در جریان اجرای این طرح را ضروری دانست.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی اعطای وام به افراد جویای کار را تجربه‌ای اشتباه دانست و گفت: اشتغالی که با گرفتن وام آغاز شود پایدار نخواهد بود.

منصوری با بیان اینکه 80 درصد اشتغال کشور در اختیار صنایع کوچک است، گفت: دولت در کوتاه مدت به دنبال رونق صنایع کوچک، در میان مدت به دنبال رونق صنایع بزرگتر و در دراز مدت به توسعه بنگاههای دانش بنیان می اندیشد.

وی تعداد بنگاه‌های دانش بنیان ثبت شده در کشور را 1800 مورد ذکر و ابراز امیدواری کرد: در طول 10 سال آینده این بنگاهها جهش خوبی داشته باشند.

معافیت بیمه‌ای کارفرمایان به شرط جذب فارغ‌التحصیلان بیکار یکی دیگر از خبرهایی بود که این هفته انتشار یافت.

جمشید تقی زاده، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح جزییات این طرح گفت: در این طرح که طی سالهای برنامه ششم اجرایی خواهد شد، معافیت کارفرمایان از پرداخت بیمه در صورت جذب فارغ التحصیلان بیکار طی دو سال پیش بینی شده است.

وی هدف این طرح را ترغیب و تشویق کارفرمایان و کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی برای جذب نیروهای کار جوان و کاهش نرخ بیکاری عنوان کرد.

در حال حاضر آیین نامه اجرایی و نحوه تامین هزینه ها در این طرح مشخص نیست و پس از تصویب هیات وزیران اعلام خواهد شد.

این هفته معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحویل یک میلیون و 700 هزار واحد مسکونی توسط تعاونی‌ها خبرداد و گفت: یک میلیون واحد مسکونی دیگر در دست ساخت است.

سید حمید کلانتری با اشاره به پایان ماموریت 14 هزار تعاونی مسکن در کشور، از فعال بودن 12 هزار تعاونی مسکن خبر داد.

وی ارزش واحدهای مسکونی خالی از سکنه را حدود 20 میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: در طول ده سال گذشته تخریب واحدهای مسکونی 20 تا 25 سال 27 میلیارد دلار خسارت وارد کرده است در صورتی که واحدهای ساخته شده بسیاری خالی از سکنه باقی مانده‌اند.

از نگاه معاون وزیر تعاون، مشارکت کمرنگ بانکها در تامین منابع واحدهای مسکونی، گرانی و کمبود زمین و گسترش پدیده مهاجرت و شهرنشینی مهمترین چالشهای پیش روی بخش مسکن است.

از دیگر خبرهای این هفته به برگزاری شانزدهمین مسابقات ملی مهارت اختصاص داشت.

به گفته محمد امین سازگارنژاد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مرحله کشوری شانزدهمین مسابقات ملی مهارت 452 نفر از جوانان ماهر شامل383 نفر مرد و 69 نفر زن به رقابت می پردازند.

وی افزود: مرحله شهرستانی شانزدهمین مسابقات ملی مهارت با حضور 35 هزار و 105نفر و مرحله استانی با حضور 7 هزار و 37 نفر شرکت کننده در سراسر کشور برگزار شد که 452 نفر به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند.

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI )، متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به صورت سالانه است که در سال جاری نیز شانزدهمین مسابقات ملی مهارت انتخابی چهل و چهارمین مسابقات مهارت 2017 ابوظبی را در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار کرده و مرحله کشوری این مسابقات نیز از 11 تا 14 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید