Performancing Metrics

آغاز فصل جدید مناسبات ایران-کره | اتاق خبر
کد خبر: 313082
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1394 - 00:08
معاون وزیر کار با بیان اینکه شرط ماندگاری شرکت‌های کره ای در ایران این است که برای جوانان ایرانی هم شغل ایجاد کنند، گفت: علاقه‌مند به گشایش فصل نوینی در تعامل با ایران هستیم.

معاون وزیر کار با بیان اینکه شرط ماندگاری شرکت‌های کره ای در ایران این است که برای جوانان ایرانی هم شغل ایجاد کنند، گفت: علاقه‌مند به گشایش فصل نوینی در تعامل با ایران هستیم.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از مهر، محمد امین سازگار نژاد در دیدار با سفیر کره جنوبی گفت: علاقه‌مندیم در پساتحریم فصل نوینی در تعاملات بین المللی جمهوری اسلامی ایران با جهان ایجاد شود و با توجه به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای، بررسی زمینه همکاری مشترک با سایر کشورها در حوزه آموزش های مهارتی و توانمندسازی نیروی انسانی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

معاون وزير کار، توسعه تعاملات بين المللي حوزه آموزش‌هاي مهارتي در فضاي پساتحريم را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: طرحی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای در این خصوص تهیه شده که امید است با همکاری سفارت کره جنوبی زمینه توسعه همکاری متقابل با کوئیکا فراهم شود.

وی، ایجاد مراکز تخصصی آموزش فنی و حرفه ای در صنایع خودرو و صنایع الکترونیک و صوتی، تصویری با همکاری شرکت‌های کره ای در ایران، انتقال تکنولوژی آموزشی کره جنوبی از طریق آموزش‌های فنی و حرفه ای و توسعه آموزشی خصوصا در ارتباط با محصولات وارداتی از کره جنوبی به ایران به منظور ایجاد توازن بین واردات از کشور کره و خدمات آموزشی، برقراری تعاملات فی مابین مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه ای و متخصصان کره جنوبی، از محورهای مورد بحث و گفتگو در این دیدار برشمرد.

سازگارنژاد افزود: کشور کره برای حفظ بازار ایران نیاز به پشتیبانی محصولات از طریق آموزش‌های فنی و حرفه ای دارد که پیشنهادات این سازمان در مجموعه زمینه های همکاری به سفارت کره ارسال می شود و امید است علاوه بر فعالیت های اقتصادی در زمینه آموزشی هم فعالیت‌های اثربخشی صورت پذیرد.

این مقام مسئول در وزارت کار خاطرنشان کرد: ما با بحران بیکاری در کشور مواجه هستیم و راهكار پایداری روابط با کشورهایی همچون کره جنوبی در این است که علاوه بر واردات تولیدات آنها بتوانیم برای جوانان ایرانی شغل هم ایجاد نماییم.

معاون وزیر کار یادآور شد: مهارت باعث توسعه بسیاری از کشورها شده و توانسته اند با جهان تعامل گسترده ای داشته باشند، همچنین کشورهای توسعه یافته از کارجویی مردم آن کشورها به توسعه رسیده اند و انتظار داریم سفارت کره در ایران در حوزه توسعه منابع انسانی  از طریق آموزش های فنی و حرفه ای گام بردارد.

سفیر کشور کره نیز در این دیدار با اشاره به اینکه اطلاعات زیادی از کشور جمهوری اسلامی ایران در اختیار داریم و در تمام این اطلاعات نکته حائز اهمیت تاکید بر نیروی انسانی است، اظهارداشت: ایران منابع طبیعی زیادی در اختیار دارد که کشور کره از آن محروم است و توسعه اقتصادی کره تا حد زیادی وابسته به منابع انسانی است.

«کیم سئونگ-هيو» افزود: دولت کره علاقه‌مند است با کشورهای دیگر در زمینه توسعه منابع انسانی همکاری کند، چرا که آثار آن در توسعه کشور کره اثبات شده است. وی اذعان داشت: برنامه های بلندمدت نیازمند سرمایه گذاری در حوزه آموزش است و با توجه به ماهیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای نقش شما در زمینه توسعه منابع انسانی بسیار کلیدی است.

سفیر کره جنوبی، آموزش‌های فنی و حرفه ای را یکی از اولویت‌های این سفارتخانه عنوان و گفت: ممکن است شرکت‌ها فقط هدف فروش را دنبال کنند ولی ما در پی نزدیک کردن ارتباط بین کشورها هستیم و می توانیم در این مسیر پروژه ای را در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه ای تعریف کنیم تا همکاری مناسبی بین دو کشور کره و ایران صورت پذیرد.

کیم سئونگ-هيو بیان داشت: من اعتقاد دارم که سرمایه ایران نفت و منابع طبیعی نیست بلکه منابع انسانی آن است که باید توسعه یابد و ما مقدمات همکاری شرکت‌های کره ای که محصولاتشان در ایران عرضه می شود را فراهم می‌کنیم تا خدمات گسترده تری را در حوزه آموزش در ایران ارائه دهند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید