Performancing Metrics

آمریکا چشمان خود را بر روی تجارت نفت ترکیه با داعش بسته است | اتاق خبر
کد خبر: 313098
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1394 - 02:09
رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه در مطلبی در توئیتر نوشت: آمریکا تنها کشوری است که حقایق مربوط به دست داشتن ترکیه در خرید نفت از تروریست‌های داعش را تکذیب می‌کند.

رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه در مطلبی در توئیتر نوشت: آمریکا تنها کشوری است که حقایق مربوط به دست داشتن ترکیه در خرید نفت از تروریست‌های داعش را تکذیب می‌کند.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از اسپوتنیک، آلکسی پوشکوف رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه در مطلبی در توئیتر تاکید کرد: روسیه، سوریه، عراق، یونان و اسرائیل تاکنون ترکیه را به خرید نفت از داعش متهم کرده اند ولی ایالات متحده آمریکا تنها کشوری است که به خاطر کوته بینی سیاسی حاضر به دیدن این حقایق نیست.

مارک تونر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا مخالف اتهاماتی است که توسط یونان و اسرائیل درباره مشارکت ترکیه در قاچاق نفت داعش، مطرح شده است.

روز سه شنبه موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ترکیه را متهم به حمایت از تروریسم کرد و گفت: آنکارا با خرید نفت از گروه تروریستی داعش، از تروریسم حمایت می کند.

پانوس کامنوس وزیر دارایی یونان نیز تاکید کرد: ترکیه یک مسیر مهم برای نفت داعش و انتقال پول حاصل از فروش آن از سوریه است و این مساله به تلاش های بین المللی برای مقابله موثر با تهدید داعش، ضربه می زند.

تونر افزود: ما هیچ گونه شواهدی در این باره مشاهده نکرده ایم. واشنگتن بر این باور است که این گونه دخالت هیچ گونه معنا و مفهوم اقتصادی ندارد. هیچ گونه سند و مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مقام های ارشد دولت ترکیه در قاچاق نفت داعش دست دارند.

وزارت دفاع روسیه چندی پیش شواهدی را ارائه کرد که نشان می داد داعش نفت را از طریق مرز ترکیه و سوریه قاچاق می کند.

ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرده است که صادرات غیر قانونی نفت داعش از طریق ترکیه، به این گروه تروریستی اجازه می دهد تا روزانه 1.5 میلیون دلار درآمد کسب کند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز بارها اتهامات مطرح شده در خصوص دست داشتن آنکارا در قاچاق نفت داعش را رد کرده است.

ولید معلم وزیر خارجه سوریه نیز پیش از این آنکارا را متهم به خرید نفت از داعش کرده است. حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز در دسامبر 2015 میلادی اتهامات مشابهی را مطرح کرده است.

منبع: تسنیم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید