Performancing Metrics

برنامه جدید افزایش تولید گاز در بزرگترین جزیره ایران | اتاق خبر
کد خبر: 313692
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1394 - 18:32
رئیس پالایشگاه گاز قشم در شرکت نفت فلات قاره با اشاره به بهره‌برداری از پالایشگاه جدید هنگام با ظرفیت حدود ۸۰ میلیون فوت مکعب گاز در جزیره قشم، گفت: به زودی تولید گاز در بزرگ‎ترین جزیره خلیج فارس افزایش می‌یابد.

اتاق خبر: علی اوجی  درباره آخرین وضعیت ساخت و توسعه پالایشگاه‌های جدید گاز در جزیره قشم، گفت: در حال حاضر ساخت پالایشگاه گاز قشم به منظور فرآورش و جداسازی گازهای همراه نفت میدان نفتی هنگام از پیشرفت بیش از 90 درصدی برخوردار است.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ رئیس پالایشگاه گاز قشم در شرکت نفت فلات قاره ایران با تاکید بر این که این پالایشگاه از ظرفیت فرآورش روزانه حدود 80 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی برخوردار است، تصریح کرد: تاکنون عملیات لوله گذاری، ساخت تاسیسات و مظروفات پالایشگاهی و فرآیندی به پایان رسیده و پیش بینی می‌شود در صورت تامین منابع مالی ساخت این پالایشگاه گاز تا بهار سال آینده به پایان برسد.

وی در ادامه با اشاره به تغییر و تحول راهبری پالایشگاه و مجتمع نم زدایی گاز گورزین از شرکت ملی گاز ایران به شرکت نفت فلات قاره در مرداد ماه سال جاری، اظهار کرد: ظرفیت تاسیسات و پالایشگاه گاز گورزین در جزیره قشم حدود 75 میلیون فوت مکعب در روز است.

این مقام مسئول با تاکید بر این که دو حلقه چاه جدید توسعه‌ای در میدان گازی گورزین حفاری شده است، بیان کرد: در صورت تکمیل شبکه خطوط لوله و انتقال امکان بهره‌برداری از این دو چاه جدید و افزایش ظرفیت تولید گاز طبیعی در تاسیسات گورزین فراهم می‌شود.

اوجی با یادآوری این که هم اکنون دو سناریو برای مصرف گاز تولیدی پالایشگاه جدید قشم و طرح افزایش تولید تاسیسات گورزین در سطح صنعت نفت تدوین شده است، بیان کرد: سناریوی اول انتقال گازهای تولید شده با ساخت یک خطوط لوله جدید توسط شرکت ملی گاز به بندرعباس به منظور تزریق گاز به شبکه سراسری است.

رئیس پالایشگاه گاز قشم در شرکت نفت فلات قاره با تاکید بر این که سناریوی دوم استفاده از گاز طبیعی در صنایع جدید احداث جزیره قشم است، بیان کرد: در صورت تایید سناریوی دوم حتی امکان ساخت و توسعه جایگاه‌های سی.ان.جی در سطح جزیره قشم وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت تولید روزانه حدود 135 میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت در میدان مشترک هنگام، تاکید کرد: بر اساس برآوردهای انجام گرفته امکان تولید نفت و گازهای همراه نفت از میدان مشترک هنگام 25 تا 30 سال آینده وجود دارد.

اوجی همچنین در خصوص آخرین وضعیت تولید و توسعه گاز در میدان سلخ در جزیره قشم هم توضیح داد: امکان سنجی و مطالعات حفاری تعمیراتی دو حلقه چاه در میدان گازی سلخ در دستور کار قرار گرفته و به زودی با استقرار یک دستگاه دکل حفاری خشکی حفاری این میدان گازی آغاز خواهد شد.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید