Performancing Metrics

تأکید ایران و بلاروس بر گسترش همکاری‌های دوجانبه | اتاق خبر
کد خبر: 314044
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1394 - 23:47
در دیدار معاونان وزرای خارجه ایران و بلاروس، بر گسترش همکاری‌های دوجانبه تأکید شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، «والنتین ریباکوف» معاون وزیر خارجه بلاروس با مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

سرمدی در این دیدار، با بیان اینکه بلاروس به عنوان کشور دوست، جایگاه خاصی در سیاست خارجی ایران دارد، گفت: از زمان استقلال تاکنون، روابط دو کشور سازنده بوده و عوامل بیرونی تاثیر چندانی بر روند مناسبات دو کشور نداشته است .

وی تصریح کرد: در دوران پساتحریم، باید با سرعت بیشتر در مسیر ارتقاء روابط در سطوح و زمینه های مختلف خصوصا همکاری های اقتصادی گام برداشته شود .

قائم مقام وزیر امور خارجه، به دیدار روسای جمهور دو کشور در اوفیا و توافقات صورت گرفته در جهت رفع کلیه موانع در مناسبات دو و چند جانبه اشاره کرد و افزود: معتقدم مناسبات باید بر اساس مشارکت و همکاری های نهادینه شده و فرایند جدیدی به خود گیرد و صرفا به تجارت محدود نشود.

سرمدی دیدارهای پیش بینی شده مقامات دو کشور در سال جاری میلادی را مهم توصیف و سهم آن را در توسعه همه جانبه مناسبات با اهمیت ارزیابی کرد.

بر اساس این گزارش، ریباکوف نیز در ابتدای این دیدار اظهار داشت: از سوی وزیر امور خارجه بلاروس روند اجرائی شدن برجام را صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی افزود: توافق با کشورهای موسوم به ۵+۱ و فراز و فرودهای آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و ما مطمئن بودیم که آنها در نهایت به اهداف و دیدگاههای صلح‌جویانه ایران اقرار و آن را خواهند پذیرفت.

معاون وزیر امور خارجه بلاروس به برنامه دیدارهای تنظیم شده مقامات دو کشور در سال جاری ازجمله برگزاری کمیسیون مشترک و طراحی نقشه راه برای همکاری گسترده دو کشور اشاره و گفت: اراده و آمادگی کامل برای توسعه همه جانبه روابط وجود دارد.

ریباکوف تاکید کرد: از جمهوری اسلامی ایران برای حضور در اتحادیه اقتصادی اورآسیا حمایت می کنیم.

در پایان این دیدار پیام کتبی رئیس جمهور بلاروس خطاب به رئیس جمهور کشورمان تسلیم مرتضی سرمدی شد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید