Performancing Metrics

افتتاح کارگاه خیر ساز ابرار سرند در آذربایجان شرقی توسط جامعه نیکو کاری ابرار | اتاق خبر
کد خبر: 315481
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1394 - 16:33
کارگاه خیر ساز ابرار سرند در بخش خواجه استان آذربایجان شرقی توسط جامعه نیکو کاری ابرار افتتاح شد.

اتاق خبر: صمد حسن زاده، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در مراسم افتتاح این مجموعه گفت: به عنوان یک شهروند آذربایجانی از همه آقایانی که در ساخت و تجهیز این مکان تلاش و همت نمودند و این محل ارزشمند را به منظور ارتقاء علمی و دانش فنی دانش آموزان منطقه تأسیس کرده اند تشکر می نمایم.

بنا بر این گزارش به نقل از اتاق بازرگانی؛ رئیس اتاق بازرگانی تبریزگفت: مرکز خیرین ابرار که با همت علا میرمحمدصادقی راه اندازی شده است، برای کشور نعمت بزرگی است.

وی در خصوص این خیر بزرگ ابراز داشت : ایشان در تمام کشور امور خیریه انجام می دهند که ما به وجودشان افتخار می کنیم و آرزو می کنیم دعای خیر جوانان بدرقه راهشان باشد.

حسن زاده با اشاره به این نکته که تبریز و آذربایجان در مدرسه سازی و نوسازی مدارس جزو اولین های کشور است گفت: مراکز بسیار بزرگی دانشگاهی، آموزشگاهی، دبیرستان و دبستان در این منطقه ایجاد شده که مردم به راحتی و در کمال آرامش آموزش بینند.

وی در خصوص اهمیت آموزش افزود: مشکل کشور و آسیب های آن از حوزه فرهنگ است و با اصلاح فرهنگ می شود مسائل و مشکلات جامعه را حل کرد.

رئیس اتاق تبریز گفت: آموزش و پرورش، ایرانی را در همه جای جهان معرفی می کند و جوانان در رشته های مختلفی چون شیمی و فیزیک و... برای کشور در المپیاد ها افتخار می آفرینند. وی گفت: احتمال اینکه در این مدارس دانشمندانی بزرگی پرورش بیابد زیاد است. چرا که بسیاری از ایرانیان در معتبرترین مراکز علمی و تحقیقاتی جهان در بالاترین رده های مدیریتی و تحقیقاتی در حال فعالیت هستند که در نقاط مختلف کشور پرورش یافته اند.

ایشان اظهار امیدواری کردند: جوانان از امکانات ایجاد شده این مراکز استفاده کنند و برای مدیریت فردای جامعه انسان ها و مدیران موفقی باشند.

علامیر محمد صادقی بنیان‌گذار جامعه نیکوکاری ابرار با تشکر و قدردانی از دعوت رییس اتاق بازرگانی تبریز، و مدیر عامل جامعه ابرار گفت: کار بسیار اساسی انجام شده است ولی در حد و اندازه منطقه آذربایجان نیست ولی شروع خوبی است. چرا که آموزش در کنار تجربه برای جامعه مفید است زیرا اگر دانش آموزان تنها دروس تئوریک را بیاموزند در بازار کار مفید نخواهند بود.

وی با اشاره به این نکته که همیشه به تولید علاقه داشته و در چندین شهر کشور کارگاه تأسیس کرده اند گفت: وقتی می‌خواهیم تکنسین بگیریم، نیروی کار یا مهندس است یا کارگر غیر ماهر، مهندس میز می‌خواهد و کارگر هم بلد نیست. پس باید ضمن یاد گرفتن علوم کلاسیک مهارت های حرفه‌ای را هم به دانش آموزان یاد دهیم.

بنیان‌گذار جامعه نیکوکاری ابرار افزود: آموزش، تجربه و عمل می بایست در نظام آموزشی تواماً جدی گرفته شود. در ارتباط صنعت و دانشگاه است که جامعه توسعه می یابد در غیر این صورت مهندسین که به کارگاه می روند کارگرها آنها را تحویل نمی گیرند و بین این دو قشر همکاری و هماهنگی وجود نخواهد داشت. باید کاری بکنیم که این هماهنگی ایجاد شود که ما در اتاق های بازرگانی این کارها را انجام می‌دهیم.

وی خطاب به مسئولان مدرسه گفت: در اینجا ضمن آموزش، مهارت های حرفه ای را هم به دانش آموزان یاد بدهید و امکانی فراهم آورید که از کارخانجات بازدید داشته باشند (طرحی که در سال های گذشته به نام طرح کاد در سیستم آموزشی مقطع دبیرستان موجود بود) که دانش آموز تجربه شناخت بازار کار را داشته باشد. وی راهکار معزل بیکاری در جامعه را تجهیز گارگاه های آموزشی مدارس و کسب مهارتهای حرفه ای دانش آموزان خواند.

علی اصغر خامنوی مدیر عامل جامعه نیکوکاری ابرار در ادامه نشست گفت: کارگاهی که امروز افتتاح می شود سومین پروژه ای است که به همت جامعه نیکو کاری ابرار و فعالان اقتصادی در منطقه زلزله زده آذربایجان شرقی افتتاح می شود.

وی در خصوص پروژه های اجرا شده گفت: در روستای «روزی» یک و نیم میلیارد تومان برای ساخت یک مدرسه 9 کلاسه توسط اتاق اصفهان هزینه شده است تا مورد بهره برداری قرارگیرد. خانه های سازمانی توسط اتاق تبریز مورد بهره برداری رسید و کارگاهی که امروزدر این مدرسه افتتاح شد.

وی با تقدیر از علی اکبر برجسته باف به خاطر انتخاب موقعیت جغرافیایی این هنرستان و پیشنهاد ایجاد کارگاه و پیمانکار گارگاه که در یک سال ساخت کارگاه را به پایان رسانده بود تشکر و قدر دانی کرد.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار افزود: جامعه نیکوکاری ابرار که از سال 88 شروع به کار کرده است زمینه فعالیت خود را توانمند سازی دانش آموزان و پرورش استعدادهای درخشان در مناطق دور افتاده کشور خواند که به خاطر مشکلات مالی امکان ادامه تحصیل را نداشته اند و با هدف اعطای بورسیه تحصیلی برای چنین دانش آموزانی جامعه نیکوکاری ابرار تأسیس شده است.

وی در ادامه گفت: 18 شعبه از جامعه ابرار در 18 اتاق بازرگانی سراسر کشور تأسیس شده است و مقرر شده نوزدهمین شعبه جامعه نیکوکاری ابرار در اتاق تبریز افتتاح شود.

وی در خصوص اعطای بورسیه تحصیلی به دانش آموزان نیازمند گفت: به نهصد نفر از دانش آموزان روستای از سراسر کشور بورسیه می دهیم که به صورت ماهانه پرداخت می شود.

وی بزرگترین سرمایه کشور را، سرمایه نیروی انسانی خواند و افزود: برای توسعه جامعه ای که در آن زندگی می کنیم نیروی انسانی موثر ترین نقش را بازی می کند که می بایستی در پرورش آن نهایت تلاش را به عمل آوریم.

وی در جهت اشتغال روستایی گفت: روستایی را در خراسان جنوبی به صورت پایلوت انتخاب و با مشارکت اهالی در جهت ایجاد اشتغال با هدف خودکفایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان اقدام کرده ایم و این عمل الگویی شده برای ایجاد در سایر استان های کشور و همین کار در شش روستای دیگر خراسان جنوبی شروع شده است.

خامنوی در این خصوص گفت: آمادگی داریم که تجربیات به دست آمده در استان خراسان جنوبی را در اختیار اتاق بازرگانی تبریز قرار دهیم .

وی در خاتمه یاد آور شد: جامعه نیکوکاری در قالب اتاق بازرگانی برای ترویج کارهای خیر ایجاد شده که انشاالله به کمک خداوند، قدم های بزرگی در راستای توسعه کشور برداریم.

ابراهیم پرتوی مدیر هنرستان وحدت، تعداد هنر جویان این مرکز را 45 نفر اعلام کرد و افزود: در این مرکز آموزشی که در سه رشته تحصیلی؛ علوم انسانی، جوشکاری و دام پروری فعالیت می کند، حداقل دانش آموزان بیست روستای منطقه برای آموزش به این مرکز می آیند.

وی خاطر نشان کرد: به علت دوری مسافت محل سکونت دانش آموزان با مدرسه، امسال خوابگاه شبانه روزی مدرسه هم شروع بکار کرده است. ایشان با اشاره به مشکلات و کمبودهای موجود در خوابگاه تازه تأسیس مدرسه از مسئولان جامعه نیکوکاری ابرار خواست تا در این خصوص مدیریت آموزشگاه را یاری کنند.

عباس ایمان نژاد، رییس آموزش و پرورش منطقه با قدردانی از خیرین جامعه ابرار و ضمن تبریک به دانش آموزان این مدرسه گفت: دانش آموزان امیدهای آینده کشور هستند و آبادانی و عمران کشور در دست این عزیزان است. وی از خیرینی که در نقطه مرزی کشور به این کار خیر اقدام نموده اند خاطر نشان کرد بیشترین ساخت و سازهای فضاهای آموزشی به دست خیرین بوده است.

وی با یاد آوری این نکته که در سرند به عنوان دهستان مرکزی دویست و پنجاه و یک دانش آموز دختر امکان و فرصت آموختن ندارند در این خصوص گفت: اهالی محل حاضر هستند 50 درصد هزینه ساخت مدرسه دخترانه را تأمین کنند و انتظار دارند بقیه هزینه از طرف خیرین و دولت حمایت شود.

ایمان نژاد همچنین خاطرنشان کرد: سال گذشته تفاهم نامه ای با اکثر ادارات منطقه همچون؛ جهاد کشاورزی، بهداشت، فنی حرفه ای بسته شده تا در کنار آموزش های کلاسیک در کسب مهارت ها حرفه ای به دانش آموزان کمک کنند.

وی در این خصوص گفت: اداره فنی حرفه ای در راستای همین تفاهم نامه برای دختران علاقمند مهارت بافندگی و گلدوزی آموزش داده است. وی با اشاره به این نکته که رتبه دوم جوشکاری کشور از دانش آموزان همین هنرستان بود افزود: با حمایت های شما خیرین دانش آموزان این منطقه می‌توانند رتبه‌های بهتر و بیشتری کسب کنند. ایشان اداره نوسازی مدارس استان را به جهت حمایت هایشان در خصوص تجهیز هنرستان قدردانی کرد.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با حمایت های خیرین مشکلات مدارس مرتفع شود تا جوانان این مرز و بوم که مدیران آتی جامعه هستند به بهترین نحو ممکن پرورش یابند.

یحیی دشتی، بخشدار خواجه در ادامه نشست با تقدیر از خیرین جامعه نیکوکاری ابرار گفت: وجود این مرکز آموزشی در منطقه لازم بود چرا که علاوه بر آموزش می تواند در توانمندسازی و کسب مهارت و پرورش کودکان منطقه نقش اساسی ایفا کند.

وی با یادآوری این نکته که منطقه محروم خواجه با آنکه حدود 24 کیلومتر با تبریز فاصله دارد، افزود: بچه های منطقه سرند و برخی روستاهای دیگر می بایستی 4 کیلومتر از روستا پیاده روی کنند تا به جاده ماشین رو برسند و به مدرسه بیایند و عصر هم به همین ترتیب می بایستی این مسیر را تا منزل طی کنند.

وی گفت: خوابگاه مرکزی که بچه‌ها در محیط آموزشی اسکان یابند تا از سختی و دوری مسافت آسوده خاطر گشته و به تحصیل علم و دانش و مهارت بپردازند از امسال راه اندازی شده ولی برای تجهیز آن نیاز به حمایت های مالی خیرین داریم .

بخشدار خواجه در ادامه گفت: 80 مدرسه ساخته شده بعد از زلزله قره داغ در منطقه بدون حصارکشی است که امنیت روانی دانش آموزان را به مخاطره می اندازد. ایشان اظهار امیدواری کرد که با کمک خیران این مشکل نیز حل شود.

وی یکی دیگر از مشکلات را نبود سالن ورزشی در این هنرستان خواند و گفت: از 22 روستای که بچه ها برای آموختن به هنرستان می‌آیند در روستاهای خود نیز از امکانات ورزشی برخوردار نیستند و ایجاد سالن ورزشی در هنرستان می تواند نقش مؤثری در حوزه ورزش و تفریح جوانان منطقه ایفا کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید