Performancing Metrics

موافقت سئول با آغاز مذاکره برای استقرار سپر موشکی آمریکا در خاک کره جنوبی | اتاق خبر
کد خبر: 315593
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1394 - 14:46
ایسنا نوشت: مقام‌های سئول می‌گویند، کره‌جنوبی با آغاز مذاکرات با آمریکا برای استقرار احتمالی یک سیستم دفاع موشکی در خاک این کشور موافقت کرده است.

اتاق خبر -  به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبر احتمال استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در دیدار معاون وزیر سیاستگذاری کره‌جنوبی با یکی از فرماندهان آمریکایی مطرح شد. یو جه - سئونگ، معاون وزیر سیاستگذاری کره‌جنوبی گفت: سئول و واشنگتن تصمیم گرفتند تا مذاکرات رسمی درباره احتمال استقرار سامانه موشکی تاد را به عنوان بخشی از ارتقای اتحاد دفاع موشکی دو کشور علیه تهدید فزاینده کره‌شمالی آغاز کنند.

در همین حال ژنرال توماس وندال، فرمانده یگان هشتم نیروهای آمریکایی مستقر در کره گفت، تصمیم مذکور برای استقرار موشک تاد مناسب است و زمان آن فرا رسیده تا به این مساله رسیدگی شود. این خبر ساعاتی پس از آن مطرح شد که کره‌شمالی مدعی شد که با موفقیت یک موشک ماهواره‌بر به مدار پرتاب کرده است.

این موشک از ساحل غربی کره شمالی شلیک شد و آمریکا، ژاپن و کره جنوبی نیز شلیک این موشک را تایید کردند. شورای امنیت سازمان ملل امروز (یکشنبه) نشستی اضطراری در این رابطه برگزار خواهد کرد. این نشست به درخواست آمریکا، ژاپن و کره جنوبی پشت درهای بسته با حضور 15 کشور عضو شورای امنیت قرار است ساعت 11 صبح به وقت محلی در مقر سازمان ملل برگزار شود و طی آن پرتاب موشک توسط کره شمالی مورد بررسی قرار گیرد. دیپلمات‌های شورای امنیت اعلام داشتند که آمریکا، ژاپن و کره جنوبی پس از اعلام پرتاب موشک دوربرد توسط پیونگ یانگ خواستار برگزاری این نشست شدند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید