Performancing Metrics

دستگیری 6 هزار مورد قاچاق انسان در آذربایجان‌شرقی | اتاق خبر
کد خبر: 315666
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1394 - 06:59
استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
استاندار آذربایجان شرقی از دستگیری بیش از 6 هزار مورد قاچاق انسان که در قالب اتباع بیگانه قصد عبور از مرزهای استان را داشتند و بعضا مربوط به گروه‌های تکفیری بودند خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در رابطه با بحث مبارزه با قاچاق انسان در سال 94، بیش از 6 هزار نفر از اتباع کشورهایی مثل افغانستان، پاکستان، بنگلادش و سومالی که قصد عبور از کشور و رسیدن به سایر کشورها را داشته‌اند با تلاش‌های نیروهای انتظامی، سپاه و اداره کل اطلاعات دستگیر و به مبدا بازگردانده شدند.

وی افزود: امروز بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در سال 93 از جمله استان‌های برتر کشور از نظر امنیتی هستیم که در سایه تلاش همه دست اندرکاران نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و اطلاعات به این مهم دست یافته‌ایم.

جبارزاده با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی همواره استانی امن برای سرمایه‌گذاران و شهروندان و ناامن برای خلافکاران و قاچاقچیان است، خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز توانستیم به عنوان استان برتر در سال 93 دست یابیم و رشد قابل توجهی در کشفیات قاچاق داشته ایم که این رشد بین 50 تا 300 درصد در بخش های مختلف متغیر است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در عین حال خبر داد: دیروز رقم متنابهی مواد مخدر توسط اداره کل اطلاعات کشف شد که نشان می‌دهد ناامنی استان برای قانونگریزان تداوم خواهد یافت و این امنیت هر روز بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه دهه فجر امسال با ایام پیروزی شکوهمند تیم مذاکرات هسته‌ای ایران بر زیاده خواهان دنیا مقارن شد که در سایه پایمردی‌های شهدای قبل، بعد و حین انقلاب و دفاع مقدس و شهدایی که هنوز در دفاع از حرم زینب تقدیم می‌کنیم و تاکنون 16 نفر به لقاءالله رسیده‌اند، محقق شد.

 

دوران سازندگی دوم آغاز می‌شود

جبارزاده اذعان داشت: در آستانه آغاز فصل جدیدی از تاریخ انقلاب هستیم که شاید بتوان آن را دوران سازندگی دوم نامید که برای بازسازی، نوسازی و شکوفایی اقتصاد کشور در طول سال‌های تحریم و محدودیت‌های اقتصادی در صنعت و تولید باید با عزم ملی و روحیه جهادی همه وارد این مرحله شویم و مملکت را آنطور که شایسته است از نو بازسازی کنیم.

این مسئول تاکید کرد: اقتصاد ایران ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و در اندک زمانی قادر خواهد بود با مشارکت بخش خصوصی و هدایت و حمایت دستگاه‌های دولتی به عنوان حمامیان تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی که فرمان اکید رهبری است راه توسعه را پیش گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 94 ورود به مقوله اقتصاد مقاومتی را در قالب تدوین سند تدبیر و توسعه استان که اهداف و هسته‌های کلیدی آن کاملا منطبق با اقتصاد مقاومتی است آغاز کرده‌ایم و یک قدم از سایر استان‌ها جلو هستیم.

جبارزاده گفت: در کنار امور اقتصادی مسائل فرهنگی و اجتماعی با رویکرد ایجاد اشتغال و تولید ثروت به عنوان مهم‌ترین دغدغه کشور مطرح است و بر اساس این سیاست پیش می‌رویم و بر خود وظیفه می‌دانیم با همراهی مردم این ماموریت‌ها را به نحو احس انجام دهیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته اقتصادی، نوعا اقتصاد در دست مردم و بخش غیر دولتی است و بر اساس تجربه این کشورها باید بار عمده اقتصاد را به بخش غیر دولتی باشد محول کنیم، افزود: تمام هم و غم ما در دوسال گذشته این بوده که این اطمینان را ایجاد کنیم که دولت رقیب بخش خصوصی نیست؛ بلکه معتقدیم موتور محرکه اقتصاد در عصر نوین سازندگی باید بر عهده بخش خصوصی باشد.

این مسئول تاکید کرد: در این ارتباط نقش اصحاب رسانه در اطلاع رسانی وضعیت موجود به بخش خصوصی و انتقال انتقادات مردمی به بخش غیر دولتی بسیار مهم و حیاتی است.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید