Performancing Metrics

اعزام و پذیرش سرمایه گذاران هدفمند باشد | اتاق خبر
کد خبر: 315753
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1394 - 18:00
رئیس اتاق بازرگانی سمنان در گفت و گو با اتاق خبر:
علی اصغر جمعه ای معتقد است: در زمینه اعزام و یا پذیرش سرمایه گذاران ضرورت دارد که بخش امور بین الملل اتاق بازرگانی برنامه ریزی و ساماندهی مناسبی انجام دهد تا تداخلی در استان ها پیش نیاید.

اتاق خبر- علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی سمنان گفت: اتاق سمنان و اتاق های دیگر استان ها جدای از مجموعه کشور نیستند؛ در واقع چه در زمان تحریم و چه در زمان پساتحریم تمام اتاق ها یک مجموعه به هم پیوسته را تشکیل می دهند.

علی اصغر جمعه ای در گفت و گو با اتاق خبر افزود: سیاست کلی های برای تمام استان ها یکسان است منتهی بهره گیری از آن به پتانسیل ها و توانمندی های هر استان باز می گردد. ایران یک کشور پهناور است که در زمینه های مختلف همچون معدن، گردشگری، صنایع، منابع طبیعی و ... پتانسیل های زیادی دارد.

وی در معرفی ظرفیت های استان سمنان گفت: سمنان در منطقه خوبی از کشور قرار گرفته است. هم از لحاظ کریدور شمال به جنوب و هم کریدور شرق به غرب. لذا در این خصوص استان از کارایی بالایی برخوردار است. همچنین برنامه های توسعه ای معدن هم پیش بینی شده که در این زمینه در استان کار می شود.

جمعه ای تصریح کرد: اتاق سمنان در رابطه با شناساندن و معرفی پتانسیل ها به بخش خصوصی داخلی و خارجی اقداماتی را انجام داده است. از آنجایی که در استان سمنان تمامی صنایع به جز تعداد اندکی خصوصی هستند برنامه هایی هم در این زمنیه در نظر گرفته شده است.

وی در رابطه با سرمایه گذاری های خارجی اظهار کرد: برنامه ریزی های مبنی بر هدایت سرمایه گذاری های خارجی و هیآت هایی که به کشور وارد می شوند به سمت اتاق های بازرگانی استان ها انجام شده است.

جمعه ای با بیان اینکه در زمینه گردشگری 700 اثر در سمنان ثبت شده است، گفت: علاوه بر وجود ابنیه تاریخی بی شمار، استان سمنان از لحاظ اماکن حفاظت شده جزء بزرگترین منطقه حفاظت شده خاورمیانه است. همچنین مناطق زیبا و دیدنی کویر نیز از جمله جاذبه های این استان است که از مرکز استان برای رسیدن به دل کویر باید مسیر یکساعته را طی کرد. همچنین استان از مناطق جنگلی و در برخی نقاط هم از آب و هوای مطلوبی برخوردار است.

وی در رابطه با ورود هیأت های خارجی به استان سمنان اذعان کرد: در گذشته میزبان هیآت های مختلفی بودیم و لی از زمان آغاز پساتحریم عمدتا هیآت های خارجی در تهران و بر روی صنایع بالادستی متمرکز شدند.

رئیس اتاق سمنان در رابطه با جذب هر چه بیشتر سرمایه گذران خارجی گفت: گفت و گوهایی با اتاق ایران به منظور تقسیم بندی هیآت های خارجی باتوجه به پتانسیل های هر استان انجام شده است.

وی ادامه داد: من اعتقاد ندارم که هر استانی به طور مستقل اقداماتی در زمینه اعزام و یا پذیرش هیات های خارجی انجام دهد و باید هماهنگی هایی در این زمینه بین استان ها انجام شود. در این راستا بخش امور بین الملل اتاق بازرگانی باید برنامه ریزی و ساماندهی لازم را انجام دهد تا اعزام و یا پذیرش هدفمند انجام شده و تداخلی پیش نیاید.

جمعه ای در ارزیابی کمیسیون های اتاق سمنان اذعان داشت: کمیسیون های اتاق به خوبی عمل می کنند. کمیسیون های کشاورزی، گردشگری و یا کمیسیون های مختلف اقدامات سازنده ای را تا به امروز انجام داده اند.

جمعه ای با بیان اینکه در افق جدید اقتصاد کشور، حاکمیت باید استراتژی مشخص و دقیقی را ترسیم کند که تولید محور باشد، اظهار کرد: باید تلاش خود را بر ارتقای دانش فنی و تکنولوژی روز قرار داد تا  دانش خود را در زمینه های مختلف همچون صنعت، گردشگری، کشاورزی، دامداری و یا طیور افزایش دهیم تا به اشتغال پایدار و ارزش افزوده مناسب دست پیدا کنیم.

به گفته وی؛ در رابطه با اکتشاف و استخراج معادن نیز باید اصولی عمل کرد تا بتوان به نتایج ارزشمندی دست یافت. در بعد گردشگری نیز باید عزم خود را جزم کنیم؛ چونکه درآمد حاصله از آن به مراتب از نفت و معادن بیشتر است.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید