Performancing Metrics

۲۷۳ واحد فناور در مراکز رشد استان سمنان عضو هستند | اتاق خبر
کد خبر: 316007
تاریخ انتشار: 20 بهمن 1394 - 06:36
رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان:
رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان تعداد کل واحدهای فناور مراکز رشد این پارک را ۲۷۳ مورد ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۷۳ واحد فناور و شرکت در پنج مرکز رشد شهرستانی مستقر هستند.

اتاق خبر- رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان تعداد کل واحدهای فناور مراکز رشد این پارک را ۲۷۳ مورد ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۷۳ واحد فناور و شرکت در پنج مرکز رشد شهرستانی مستقر هستند.

سیدمحمد اسماعیل جلالی اظهار داشت: مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان سمنان در هشتمین روز از دهه فجر با حضور استاندار استان سمنان، فرماندار شاهرود و جمعی از مسئولان محلی وکشوری افتتاح شد.

وی  زیربنای مرکز رشد واحدهای فناور شاهرود را دو هزارو ۴۱۹ مترمربع عنوان کرد و گفت: برای ساخت این مرکز ۲۱ میلیارد و ۷۸۳ میلیون ریال هزینه شده که از این مبلغ ۱۹ میلیارد و ۳۲ میلیون ریال برای احداث ساختمان و دو میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برای تجهیز آن بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با اشاره به پیش‌بینی صورت‌گرفته برای استقرار ۲۷ شرکت و واحد فناور و همچنین هفت آزمایشگاه در این ساختمان، افزود: ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور شاهرود دارای هفت دفتر اداری، هفت اتاق آزمایشگاهی، دو سالن جلسات، ۳۰ اتاق برای استقرار شرکت‌ها و واحدهای فناور، سه انباری، چهار آبدارخانه و یک موتورخانه مرکزی است.

جلالی از مراکز رشد واحدهای فناور شهمیرزاد و گرمسار به عنوان دو پروژه‌ در دست ساخت پارک علم و فناوری استان سمنان نام برد و گفت: مرکز رشد واحدهای فناور شهمیرزاد با زیربنای دو هزار و ۱۵ مترمربع در زمینی به مساحت ۸۰۸ مترمربع از سوی آقای حاج محمدعلی کیانی خیر نیک‌اندیش شهمیرزادی در حال ساخت است که ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز رشد واحدهای فناور گرمسار نیز با زیربنای ۸۳۵ مترمربع در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان تعداد کل واحدهای فناور و شرکت‌های مراکز رشد این پارک که تاکنون در این مراکز عضویت داشته‌اند را ۲۷۳ مورد عنوان و اضافه کرد: از این تعداد ۷۳ واحد فناور و شرکت هم‌اکنون در مراکز رشد شاهرود، دامغان، سمنان، گرمسار و  مهدیشهر مستقر هستند که ۱۴ درصد در حوزه‌ آی تی، ۲۳ درصد در حوزهی کشاورزی، هشت درصد در حوزه فناوری نانو، ۹ درصد در حوزه‌ معدن، شش درصد در حوزه‌ عمران، ۹ درصد در حوزه‌ شیمی و صنایع غذایی و ۳۱ درصد در سایر حوزه‌ها فعالیت دارند.

جلالی در پایان سخنانش با اعلام آمادگی برای ساخت مرکز رشد در سمنان و سرخه گفت: علیرغم پیگیری‌های صورت‌گرفته تاکنون زمینی برای ساخت این مراکز در اختیار پارک علم و فناوری استان سمنان قرار نگرفته است.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید