Performancing Metrics

خرید هواپیما، مهم ترین دستاورد سفر رئیس جمهور | اتاق خبر
کد خبر: 316064
تاریخ انتشار: 20 بهمن 1394 - 08:59
در یازدهمین نشست هیآت نمایندگان اتاق تهران مطرح شد:
مسعود خوانساری با اشاره به سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه، این سفر را بسیار موفقیت آمیز خواند و گفت: سفر رئیس جمهور نتایج خوبی به همراه داشت و قراردادهایی در حوزه های مختلف همچون معدن، تجارت، خودرو و ... منعقد شد اما مهم ترین دستاورد این سفر خرید ...

اتاق خبر- یازدهمین نشست هیأت نمایندگان اتاق تهران به ریاست مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران امروز سه شنبه 20 بهمن در محل اتاق تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مسعود خوانساری با اشاره به سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه، این سفر را بسیار موفقیت آمیز خواند و گفت: سفر رئیس جمهور نتایج خوبی به همراه داشت و قراردادهایی در حوزه های مختلف همچون معدن، تجارت، خودرو و ... منعقد شد اما مهم ترین دستاورد این سفر خرید هواپیما بود.

مسعود خوانساری با اشاره به نقش بخش خصوصی در تجارت خارجی اظهار کرد: علاوه بر ورود رئیس جمهور چین به کشور، 4 هیأت بازرگانی دیگر از کشورهایی چون چک، اسلواکی و ترکیه به ایران وارد شدند که اتاق تهران نیز با آن ها گفت و گوهایی را انجام داد که در پاره ای از موارد به بستن قرارداد منجر شد.

وی با ذکر آماری رشد شاخص صنعت کشور را منفی دانست و گفت: با توجه به این گزارش، انتظار نمی رود که رشد اقتصادی سریعی داشته باشیم. به هرحال راه خروج از این رکود، تقویت هرچه بیشتر صادرات است. به گزارش اتاق خبر، در ادامه جلسه، محمد رضا نجفی منش اقدام به قرائت گزارشی از کمیسیون تسهیل کسب و کار کرد.

نجفی منش گفت: اگر قرار است که در تولید و صادرات به رقم بالایی دست پیدا کنیم باید قوانین دست و پاگیر که منجر به کندی رشد اقتصادی و بروز مشکل در زمینه کسب و کار کشور می شود را حذف کنیم و قوانین جدید باتوجه به شرایط موجود تدوین شود. وی در ادامه به سوالات چند تن از اعضای اتاق در رابطه با فعالیت های این کمیسیون در زمینه مسائلی چون مالیات، رفع موانع تولید و کسب و کار و همچنین بیمه پاسخ داد.

نجفی منش تصریح کرد: باید از دولت بخواهیم که موانع موجود بر سر راه تقویت فضای کسب و کار را برطرف کند زیرا این موانع منجر به فراری شدن سرمایه گذاران خارجی خواهد شد و مشکلاتی را در زمینه های مختلف اقتصادی به وجود می آورد. در ادامه، مسعود خوانساری با اشاره به اقدامات کمیسیون تسهیل کسب و کار، این اقدامات را موفقیت آمیز و با ارزش توصیف کرد.

خبر در حال بروز رسانی 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید