Performancing Metrics

فهرست برترین شرکتهای کشتیرانی دنیا منتشر شد | اتاق خبر
کد خبر: 316328
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1394 - 07:07
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که در دوران تحریمها از لیست رده بندی موسسه تحقیقات دریایی آلفالاینر خارج شده بود، هم اکنون در این لیست و در جایگاه بیست و سوم دنیا قرار گرفت.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر،  موسسه تحقیقات دریایی آلفالاینر در آخرین رده بندی برترین شرکتهای کشتیرانی دنیا، برند کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را جایگزین نام HDS Lines قرار داد.  در زمان اعمال تحریمها علیه ایران، برند ایرانی در جایگاه ۲۳ این رده بندی قرار داشت اما این نام پس از لغو تحریمها،  جای خود را در یکی از معتبرترین جداول رده بندی دنیا به نام IRISLGroup داد.  

براساس این لیست، شرکت کشتیرانی مرسک با دارا بودن ۵۸۳ فروند کشتی معادل ۳ میلیون و ۱۷ هزار و ۳۴۵ TEU (واحد شمارش کانتینر) در جایگاه برترین کشتیرانی دنیا قرار گرفته است. ۲۶۵ فروند از مجموع ۵۸۳ کشتی این شرکت از آن مرسک است و ۳۱۸ فروند کشتی مابقی در اجاره این شرکت قرار دارد.

شرکت کشتیرانی MSC سوئیس نیز با در اختیار داشتن ۴۹۰ فروند کشتی معادل ۲ میلیون و ۶۹۱ هزار و۱۷۱ TEU رتبه دوم این لیست را از آن خود کرد.  رتبه سوم این جدول به شرکت کشتیرانی CMA CGM فرانسه با بهره گیری از ۴۵۶ کشتی معادل ۵۹۵ هزار و ۴۹۲ TEU تعلق گرفته است.

این لیست همچنین از ۲۵ ژانویه تا مورخ امروز ۹ فوریه شاهد تغییراتی بوده است که از این میان می توان به افت دو پله ای شرکت MOL ژاپن از رتبه ۹ به یازدهمین کشتیرانی برتر دنیا اشاره کرد.  شرکت اورگرین تایوان در این لیست و در دوره زمانی یاد شده با یک پله صعود جایگاه چهارم برترین کشتیرانی دنیا را از آن خود کرد.

از دیگر تغییرات به وجود آمده در این لیست می توان به صعود سه پله ای شرکت کشتیرانی هامبورگ سود اشاره کرد که این شرکت را به هشتمین کشتیرانی برتر دنیا تبدیل کرد.  دلیل اصلی صعود این شرکت ادغام آن با شرکت کشتیرانی CSAV شیلی عنوان شده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید