Performancing Metrics

آن‌ها که فساد را نهادینه و بابک زنجانی درست کردند باید شرمنده باشند | اتاق خبر
کد خبر: 317956
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1394 - 03:34
جهانگیری:
ایرنا نوشت: معاون اول رئیس جمهور گفت: آنهایی باید شرمنده باشند که جسورانه مصوب کردند تا پارک پردیسان فروخته شود، ده ها فساد را نهادینه و بابک زنجانی درست کردند.

اتاق خبر - اسحاق جهانگيري در هفدهمین همایش ملی معرفی واحد های صنعتی و خدماتی سبز که در سالن همایش های سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، یکی از اولین مصوبات دولت تدبیر و امید را لغو مصوبه فروش ١٦٧٠ هزار متر مربع از پارک پردیسان دانست و گفت: آنهایی باید شرمنده باشند که جسورانه مصوب کردند تا این پارک فروخته شود، ده ها فساد را نهادینه و بابک زنجانی درست کردند. 

معاون اول رئیس جمهوری با ابراز تاسف از اینکه برخی گفته اند دولت در انعکاس یکی از شاخص های اقتصادی در سه ماهه گذشته تعلل داشته و باید از این بابت شرمنده باشد، گفت: البته تذکر لازم است و ما به دنبال شفافیت هستیم تا آمار مورد نیاز مردم را در اختیارشان قرار دهیم اما کسانی که این تعابیر را به کار می برند، خودشان باید شرمنده اقداماتی باشند که کشور را به دست ویرانی می سپرد.
جهانگیری ادامه داد: در سال جاری که نفت از 100 دلار به 25 دلار کاهش یافت، کشورهای منطقه با پولی که در سال های گذشته از نفت 100 دلاری ذخیره کرده بودند، کشورشان را اداره کردند، اما باز هم با شوک های اقتصادی روبه رو شدند و قیمت ارزشان تا 70 درصد جابه جا شد.
وی افزود: اما آقایان در کشور ما کل پول نفت را بردند، خرج کردند و بدهی های سنگین به بار آوردند و یک دولت بدهکار به جا گذاشتند که در برخی آمارها گفته می شود 380 هزار میلیارد تومان بدهی دارد.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: کسانی باید شرمنده باشند که 22 میلیارد دلار پول مملکت را به بهانه تعادل قیمت ارز در دبی و استانبول با قیمت پایین به خارجی ها فروختند.کسانی باید شرمنده باشند که 17 هزار میلیارد تومان را ظرف یک ماه نیم بدون مجوز از منابع بانک مرکزی برداشت کرده اند. کسانی باید شرمنده باشند که فساد را در کشور نهادینه کردند، افزود: کسانی باید شرمنده باشند که بابک زنجانی درست کردند و دکل نفتی را گم کردند. جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع محیط زیست اشاره کرد و گفت: مسائل زیست محیطی، امروز به یک مساله مهم ملی، منطقه ای و جهانی تبدیل شده است. خوشبختانه اراده جدی برای حل مشکلات زیست محیطی شکل گرفته است که اصلی ترین آن سیاست های کلی زیست محیطی کشور توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و برای همه دستگاه های دولتی و خصوصی و قوای سه گانه الزام آور است.
معاون اول رئیس جمهوری موضوع آلودگی هوا در کلانشهرها را هم از دیگر چالش های زیست محیطی کشور نام برد و با تاکید بر این که سازمان محیط زیست پیگیر اجرای این سیاست ها به عنوان سیاست های بالا دستی است، گفت: تفاوت این دولت با دولت های گذشته در پیگیری سیاست های کلی این است که به محض ابلاغ سیاست های کلی، موارد مربوط به دستگاه های ذی ربط ابلاغ و به طور جدی مورد پیگیری قرار می گیرد. 

وی با اشاره به اینکه دولت قدم های بسیاری بزرگی در حوزه محیط زیست برداشته و برمی دارد، تصریح کرد: از مهمترین دغدغه های بخش صنعت، نیروگاه های بزرگ اطراف شهرهاست که در زمینه تامین سوخت گازی آنها اقدام کردیم و در این رابطه سال 93 نسبت به سال 92، سی و هشت درصد رشد داشته است.
جهانگیری با بیان اینکه ایران جزو کشورهایی است که مسیر توسعه را باید به طورجدی دنبال کند، افزود: اصلی ترین چالش های پیش روی ما بیکاری، رفاه مردم، اقتدار اقتصاد ایران و جایگاه کشور از بعد توانمندی های اقتصادی، امنیتی و سیاسی در منطقه و بین الملل است که باید فضایی برای افزایش اشتغال، رفاه مردم و اقتدار کشور ایجاد شود.
جهانگیری در پایان گفت: جدیت و پیگیری سرکار خانم ابتکار در مسائل زیست محیطی و حمایت های نهادهای مردم نهاد در این حوزه از سرمایه های بزرگ دولت هستند تا با پشتوانه آنها شعار دولت محیط زیستی عملی شود. 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید