Performancing Metrics

لغو تحریم‌ها علیه ایران به رشد بسیاری از کشورها کمک می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 319375
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1394 - 12:59
روانچی:
ایسنا نوشت: معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه، که به منظور برگزاری ششمین دور گفت‌وگوهای ایران و نروژ به اسلو سفر کرده است، در نشست فرهیختگان و سفرای خارجی مقیم نروژ در موسسه مطالعاتی اسلو، سخنرانی کرد.

اتاق خبر - مجید تخت روانچی در این نشست ضمن تشریح چالش‌های موجود در منطقه خاورمیانه، توافق هسته‌ای و همکاری‌های ایران و نروژ و اعتماد به دیپلماسی را یکی از دستاوردهای توافق هسته‌ای عنوان کرد و گفت: توافق هسته‌ای می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر روند بحران خاورمیانه و مشارکت و همکاری موثر ایران در زمینه مبارزه با داعش که محصول دو مولفه تروریسم و افراطی گرایی است، داشته باشد.


وی توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها را زمینه‌ای برای گشودن مسیر تعامل دوجانبه بین طرفین دانست و افزود: در شرایطی که اقتصاد جهانی دچار رکود است. تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، باعث افزایش فشار بر بسیاری از کشورهای جهان شد و لذا لغو این تحریم‌ها می‌تواند به رشد کشورها کمک کند.

تخت روانچی، توافق هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 را الگویی موثر برای حل و فصل موضوعات بین المللی دانست. معاون وزیر امور خارجه کشورمان در پایان به پرسش‌های پژوهشگران و سفرای مقیم در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین المللی پاسخ داد.‌

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید