Performancing Metrics

خدمات ترجمه گوگل 99 درصد مردم را تحت پوشش قرار می‌دهد | اتاق خبر
کد خبر: 319378
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1394 - 15:41
در دهمین سالگرد راه اندازی خدمات ترجمه گوگل این شرکت در مجموع 103 زبان را تحت پوشش قرار داده و این بدان معناست که خدمات ترجمه ماشینی گوگل تقریبا 99 درصد از کل مردم زمین را تحت پوشش قرار می دهد.

اتاق خبر: در چند سال آینده مترجم گوگل 13 زبان دیگر را نیز پوشش خواهد داد که اکثر جزء زبان های کم کاربرد هستند و از جمله آنها می‌توان به زبان Amharic در اتیوپی تا Xhosa در آفریقای جنوبی اشاره کرد.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ با این به روز رسانی 120 میلیون کاربر بالقوه دیگر به جمع کاربران این ابزار گوگل می پیوندند. ابزار ترجمه گوگل اولین بار در سال 2006 به عنوان یک دستیار ترجمه رایانه ای راه اندازی شد و اطلاعات خود را از طریق کتب فرهنگ لغت، کتابچه های دستور زبان و دیگر منابع جمع آوری می کرد. اما به تدریج بر میزان هوش مصنوعی این ابزار افزوده شده تا پیشنهادات ارائه شده از طریق آن ارتقا یابد. همچنین 3 میلیون نفر در سراسر جهان برای ارتقای خدمات ترجمه گوگل همکاری کرده اند و پیشنهادات آنها منجر به ارتقای ترجمه حدود 200 میلیون کلیدواژه شده است.

خدمات ترجمه گوگل در زمان راه اندازی ترجمه از انگلیسی به عربی، چینی و روسی را ممکن می کرد. اما تعداد زبان های تحت پوشش آن تا تابستان سال 2009 به 51 مورد رسید.

باید توجه داشت که امروزه از خدمات ترجمه گوگل می توان برای ترجمه متون ساده و روزنامه ای برخی زبان ها به یکدیگر به خوبی استفاده کرد، هر چند این کار در مورد همه زبان ها ممکن نیست.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید