Performancing Metrics

چراغ سبز آمریکا به بوئینگ برای مذاکره با ایران | اتاق خبر
کد خبر: 319422
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1394 - 17:20
واحد مرکزی خبر نوشت: شرکت هواپیماسازی بوئینگ از آمریکا مجوز گرفت با شرکت های هواپیمایی ایران مذاکره کند.

اتاق خبر - به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک ، شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرد: از دولت باراک اوباما مجوز گرفته است با شرکت های هواپیمایی ایرانی تماس برقرار کند.


با وجود باقیماندن بخش زیادی از مجازات های اقتصادی آمریکا علیه تهران، مدیر شرکت بوئینگ مستقر در شیکاگو در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد « ما برای ارزیابی نیازهای خطوط هواپیمایی ایرانی به هواپیما، مجوز درخواست و دریافت کردیم ».
 
شرکت هواپیماسازی بوئینگ همچنین تصریح کرد این مجوز که گستره آن محدود است، به بوئینگ اجازه می دهد با شرکت های حمل و نقل هوایی ایرانی که آمریکا آنها را به رسمیت می شناسد، وارد گفتگو شود.
 با وجود این، بوئینگ خاطر نشان کرد با توجه به باقیماندن بخش اساسی مجازات های اقتصادی آمریکا ضد ایران، اوضاع در منطقه پیچیده است و بدون وقفه متحول می شود.
 دولت اوباما در اواسط ژانویه مجازات های مرتبط با برنامه هسته ای تهران را لغو کرد اما مجازات هایی را که به علت نقض حقوق بشر و تروریسم علیه ایران برقرار کرده بود، حفظ کرده است. این «مجازات های اساسی» آمریکایی ها را از هر گونه سرمایه گذاری مرتبط با ایران ممنوع می کند.
 
آمریکا در سال 1996 صنعت حمل و نقل هوایی ایران را تحریم  و شرکت های هواپیماسازی غربی را از فروش هواپیما و قطعات یدکی به شرکت های ایرانی منع کرد.
 
شرکت های آمریکایی بوئینگ و جنرال الکتریک در آوریل سال 2014 مجوزهایی از وزارت خزانه داری این کشور برای فروش قطعات یدکی  هواپیما به خطوط هوایی ایران یا بازبینی موتورهای هواپیماهای ایرانی دریافت کردند.   

94110    

نظرات
ADS
ADS
پربازدید