Performancing Metrics

تفاوت فرهنگی ما با غرب از بین رفته است | اتاق خبر
کد خبر: 319571
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1394 - 11:49
معاون سازمان میراث فرهنگی:
معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی با انتقاد از این تفاوت فرهنگی ما با غرب از بین رفته است، خواستار توجه و احیاء پوشاک سنتی در کشور شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، بهمن نامور مطلق، عصر شنبه، در همایش پژوهشی و تخصصی نگاهی نو به تولید پوشاک بومی و محلی، گفت: استان گلستان با تلاش هایی که در حال انجام است به زودی جایگاه ویژه خود را در امر گردشگری و صنایع دستی کشور پیدا خواهد کرد.

نامورمطلق با بیان اینکه کار پژوهشگران بازگشت به هویت ماست، افزود: ما می توانیم با هویت گذشته خود پیوند برقرار کنیم و هویت از دست رفته خود در زمینه پوشاک را بازسازی کنیم.

وی در رابطه با معنی هویت اظهارکرد: هویت یعنی تفاوت و تمایز؛ غرب و استعمار با ما تجارت کردند و پوشاک و اصالت ما را عوض کردند.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی بابیان اینکه تا زمانیکه پوشاک ما از خودمان بود هویت و تفاوت داشتیم، گفت: ما تفاوت و تمایز خود را نسبت به غرب از دست دادیم.

نامورمطلق در ادامه افزود: انقلاب اسلامی در کشور باعث شد تا ما به اصالت خود بازگردیم و اندیشه خود را حفظ کنیم و همچنین انتخابات پیش رو نیز حقی بود که انقلاب به ما بازگرداند.

وی تصریح کرد: ما در پوشاک اصالت خوبی داشتیم اما این اصالت توسط پدرانمان از دست رفت و امیدواریم این اصالت از بین رفته توسط فرزندانمان به کشور بازگردد.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه ما باید رنگ و زیبایی را به لباس های جوانانمان بازگردانیم، گفت: این کار از طریق توسعه دانایی محور انجام می شود و زمانی معنا پیدا می کند که فراگیر باشد.

نامورمطلق در ادامه افزود: ما باید در کنار گفتمان سازی که انجام می دهیم در مورد کارایی آن هم بررسی انجام دهیم به گونه ای که کارایی در برابر زیبایی باشد و قیمت در برابر اصالت.

وی در مورد قیمت بالای لباس های سنتی و محلی گفت: چینی ها کاری انجام دادند که توانستند قیمت تمام شده را در زمینه پوشاک کاهش دهند ما هم باید سعی کنیم با بررسی های انجام شده قیمت پوشاک تولیدی را کاهش دهیم.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی کشور در ادامه به نقش لباس در تشکیل هویت فرزندان اشاره کرد و گفت: باید با کمک رسانه ها و گفتمان ها به خانواده ها در رابطه با این نقش اطلاع رسانی کنیم.

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید