Performancing Metrics

پاگانی از هوایرا BC، قدرتمند‌ترین خودروی خود رونمایی کرد | اتاق خبر
کد خبر: 319620
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1394 - 13:56
زومیت نوشت : پاگانی با معرفی هوایرا در سال ۲۰۱۲ نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرد. حال این شرکت با بهینه‌سازی‌های متعدد، نمونه‌ی قدرتمند‌تر ابرخودرو‌ی خود را با نام هوایرا BC معرفی کرده است.

اتاق خبر - هوایرا را می‌توان به جرات یکی از زیباترین و جذاب‌ترین سوپراسپرت‌های دنیا عنوان کرد. این خودرو با سیستم تعلیق پیشرفته، آیرودینامیک فعال و پیشرانه‌ی قدرتمند خود هنوز هم پس از گذشت ۴ سال از عرضه به بازار، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با عرضه‌ی ابرخودرو‌های پیشرفته و قدرتمندی مانند پورشه 918، مک‌لارن P1 و فراری لافراری، پاگانی هوایرا را تحت بهینه‌سازی‌های قرار داده تا فاصله‌ی به وجود آمده در سال‌های اخیر از بین برود. نتیجه‌ی تلاش‌های پاگانی، هوایرا BC است. پسوند BC نیز از نام اولین مشتری پاگانی، Benny Caiola گرفته شده است.

در نگاه اول با مشاهده‌ی هوایرا لحظاتی مبهوت چهره‌ی خشن ‌آن خواهید شد. کیت بدنه و بال عظیم انتهایی این خودرو به خوبی نشانگر ذات آن خواهد بود. دیفیوزر غول پیکر و اسپلیتر‌های دوگانه‌ی جلو در کنار بهینه‌سازی‌ ورودی‌های هوای جانبی باعث شده است تا هوایرا BC‌ پیشرفت شگرفی در بخش آیرودینامیکی داشته باشد.

پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر و ۶ لیتری هوایرا BC با افزایش ۳۰ اسب بخاری توان، اکنون قابلیت تولید ۷۵۰ اسب بخار در کنار ۷۳۸ پوند فوت گشتاور را دارد. شاید با خود فکر کنید افزایش ۳۰ اسب بخاری برای رسیدن به توانایی‌های حرکتی پورشه 918 مک‌لارن P1 کافی نباشد؛ اما بد نیست بدانید تمرکز اصلی پاگانی در هوایرا BC کاهش وزن خودرو و بهبود فرمان‌پذیری آن بوده است.

استفاده از جعبه‌دنده و دیفرانسیل الکتریکی جدید، باعث کاهش وزن ۴۰ درصدی سیستم انتقال قدرت نسبت به نسل پیشین هوایرا شده‌اند. سیستم تعلیق نیز در همین راستا ۲۵ درصد کاهش وزن را تجربه کرده است. سیستم اگزوز جدید، رینگ‌های سبک آلومینیومی و استفاده از مواد جدید در داخل کابین از دیگر تغییرات صورت گرفته در هوایرا BC برای کاهش وزن خودرو بوده است. تلاش‌های پاگانی باعث شده است تا در نهایت هوایرا BC تحت رژیم لاغری ۱۳۲ کیلوگرم از وزن خود بکاهد و به ۱۲۱۸ کیلوگرم برسد.

پاگانی هوایرا BC

متاسفانه هنوز اطلاعاتی در خصوص نتیجه‌ی بهبود‌های انجام شده بر توانایی‌های حرکتی هوایرا BC، منتشر نشده است. اما به احتمال فراوان پس از معرفی رسمی و نمایش این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو اطلاعات بیشتری منتشر شود.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید