Performancing Metrics

رأی اعتماد آخوندی و زنگنه نتیجه لابی‌گری بود | اتاق خبر
کد خبر: 319910
تاریخ انتشار: 3 اسفند 1394 - 06:43
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به نحوه انتخاب وزرای راه و نفت اشاره کرد و بیان داشت: رأی آوری آخوندی و زنگنه هم ناشی از لابی‌گری‌هایی بود که اتفاق افتاد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: ماهیت قانونی دولت و مجلس با هم متفاوت است، ماهیت دولت اجرا و پیشنهاد است، اما ریل‌گذاری و قانون‌گذاری با مجلس است که اختلافات در اینجا شروع می‌شود.

وی افزود: قانون پس از تصویب به وزارتخانه ابلاغ می‌شود، اما بعضاً وزارتخانه به جای قانون، آئین‌نامه را ابلاغ می‌کند که این یکی از مشکلات است که در پی آن مجلس در ابزارهای خود به ترتیب از تذکر، سئوال و در آخر استیضاح استفاده می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های یک مجلس مطلوب اسلامی، تأکید کرد: برای مجلس باید رعایت خطوط قرمز مدنظر قرار گیرد، خطوط قرمزی مانند فتنه 88 که خیلی از حقوق مردم زیر پا گذاشته شد؛ البته اندیشه و تفکر افراد نیز خیلی مهم است و باید مراقب بود که افراد دارای تفکر اشتباه نباشند.

وی در ادامه به مسائل کلان مرتبط با مجلس پرداخت و تصریح کرد: هر جامعه رکن و اصولی دارد و یکی از ارکان مهم جامعه ما مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است که در حفظ نظام جمهوری اسلامی نقش مهمی دارند.

سالک تبیین کرد: مجلس می‌تواند در مقابل دشمن رویه سازش را در پیش گیرد یا اینکه مقاومت و ایستادگی کرده و مقتدر باشد که در این مسیر هیئت‌رئیسه سازش‌کار نمی‌تواند رسالت خود را در حوزه مقاومت انجام دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد صلاحیت 47 نفر از نمایندگان فعلی مجلس، گفت: باید دلیل این اتفاق را بررسی کرد، یکی از دلایل این اتفاق لابی‌هایی است که در مجلس صورت می‌گیرد؛ یک مورد از این رخداد در موضوع استیضاح آخوندی وزیر راه رقم خورد که یکی از نمایندگان اصفهانی مجلس در پی وعده وعیدهای دولتی‌ها و وزارتخانه درست عمل نکرد.

وی با اشاره به فرایند رأی اعتماد وزرای دولت یازدهم گفت: از وزرای معرفی شده روحانی 6 نفر اجازه ورود به وزارتخانه‌های مربوطه را از مجلس دریافت نکردند که البته دلایل آن روشن بود اما رئیس‌جمهور از این افراد حمایت کرده و از این جا اختلاف آغاز شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس به نحوه انتخاب وزرای راه و نفت اشاره کرد و بیان داشت: رأی‌آوری آخوندی و زنگنه هم ناشی از لابی‌گری‌هایی بود که اتفاق افتاد.

سالک در پاسخ به سئوالی در رابطه با بازگشایی سفارت انگلستان نیز گفت: سفارتخانه انگلیس در انتخابات فعالیت خود را شروع کرده و به رابط‌های خود به روش مهندسی اعلام کرد طوری القا کنند که مردم به نمایندگان خوب و قوی رأی ندهند.

وی افزود: انگلیسی‌ها اعلام کردند که به لیست هاشمی رأی بدهید و من تکذیبیه‌ای از آن‌ها نشنیده‌ام و فقط رئیس‌جمهور اعلام کرد که خارجی‌ها برای ما تعیین تکلیف نکنند.

سالک در رابطه با موضوع مذاکرات هسته‌ای نیز اظهار داشت: برای حمایت از تیم مذاکره‌کننده یک طرح سه فوریتی دادیم که لازم بود و 9 ماده این طرح شامل خطوط قرمز مدنظر رهبر معظم انقلاب بود که مجلس تصور می‌کرد تیم مذاکره‌کننده آن‌ها را اجرا نکرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تشریح کرد: رئیس‌جمهور تأکید داشت که مجلس در این زمینه دخالت نکند، اما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مجلس باید فعالانه در این موضوع دخالت می‌کرد.

عضو مجمع اصولگرایان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به مراحل شکل‌گیری مجمع اصول‌گرایان اصفهان اشاره کرد و گفت: از سال گذشته در مورد احتمال شکل‌گیری فتنه جدید در کشور احساس خطر کردیم که در پی آن مجمع اصول‌گرایان شکل گرفت.

وی اضافه کرد: برای انتخابات پیش‌رو نیز پس از شناسایی و معرفی افراد و طی مراحل گوناگون 5 نفر به عنوان اعضای منتخب مجمع معرفی شدند.

رئیس کمیسیون فرهنگی در پایان پیگیری سیاست‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ، طرح حمایت از مساجد، تقویت زیرساخت‌های دانشگاه و حوزه، تقویت مراکز پژوهش دینی و تقویت حرکات خودجوش مردم در بخش فرهنگی را از عمده‌ترین سیاست‌های کاری خود اعلام کرد.

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید