Performancing Metrics

همکاری تجاری با کشورها به شرط تنظیم قراردادهای برد - برد | اتاق خبر
کد خبر: 320064
تاریخ انتشار: 5 اسفند 1394 - 12:39
عضو هیأت رئیسه اتاق تهران در گفت و گو با اتاق خبر مطرح کرد
سیده فاطمه مقیمی: در رابطه با علاقمندی حزب آنگلا مرکل جهت فعالیت های اقتصادی در ایران گفت: طبیعتا زمانی که شرایط و زمینه ها سازگار می شود، ارتباطات تجاری نیز شکل می گیرد و هر کشوری درصدد است که در این میان گوی سبقت را از دیگری برباید.

اتاق خبر- عضو هیأت رئیسه اتاق تهران در رابطه با علاقمندی حزب آنگلا مرکل جهت فعالیت های اقتصادی در ایران گفت: طبیعتا زمانی که شرایط و زمینه ها سازگار می شود، ارتباطات تجاری نیز شکل می گیرد و هر کشوری درصدد است که در این میان گوی سبقت را از دیگری برباید.

سیده فاطمه مقیمی در گفت و گو با اتاق خبر افزود: با توجه به اینکه رقبای تجاری چون ایتالیا و فرانسه تفاهم نامه هایی را با ایران منعقد و راهکارهایی برای استفاده بیشتر از فرصت ها تعریف کرده اند، کشور آلمان نیز آمادگی خود را جهت سرمایه گذاری در ایران اعلام کرده است.

وی به نشست رئیس اتاق تهران با مشاوران اقتصادی آنگلا مرکل اشاره ای داشت و گفت: این هیأت آمادگی خود را جهت همکاری با شرکای تجاری ایرانی اعلام کرده است و امید می رود که حرکت اقتصادی مثبتی در این راستا صورت گیرد.

مقیمی تصریح کرد: زمینه سازی در ارتباط با قوانین و مقررات و همچنین همسویی تکنولوژی با شرایط روز از جمله عواملی هستند که می توانند جهت استفاده از این فرصت کمک شایانی کنند.

وی ادامه داد: همکاری با شرکای خارجی می تواند زمینه رشد خوبی را برای اقتصاد کشور رقم بزند البته به شرطی که قراردادها به صورت برد- برد تنظیم شود. در اینصورت طرفین می توانند از همکاری ها بهره وری لازم را ببرند.

عضو هیأت رئیسه اتاق تهران اظهار کرد: لازم است شرایط تضمین سرمایه گذاری برای طرفین تعریف شود و اینکه این سرمایه گذاری تنها بعد مالی ندارند، گوشزد شود. حتما باید تکنولوژی روز به کشور منتقل شود تا به کمک نیروهای کارآزموده بتوان از آن در جهت پیشرفت و ترقی کشور استفاده کرد.

مقیمی مهم ترین خواسته بخش خصوصی از حاکمیت را اصل حمایت قانونی دانست و گفت: باید قوانینی روشن و شفاف به منظور حمایت از سرمایه گذاری تنظیم شود تا راه برای سرمایه گذاران جدید به کشور هموار شود.

  94106 ت 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید