Performancing Metrics

انتشار ۲۶ جلد کتاب توسط بنیاد قم‌پژوهی | اتاق خبر
کد خبر: 320333
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 13:30
رئیس بنیاد قم پژوهی خبر داد:
رئیس بنیاد قم پژوهی از انتشار ۲۶ جلد کتاب توسط این بنیاد در مورد مسائل تاریخی و فرهنگی قم خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حجت‌الاسلام علی بنایی عصر دوشنبه در گردهمایی جامعه ورزشی استان قم با بیان اینکه قم یکی از معدود شهرهایی است که در روایات ائمه اطهار(ع) به آن تأکید شده، اظهار داشت: قم می‌تواند در نشر علوم به جهان تأثیرگذار باشد و تبیین اینکه چگونه می‌توان به این نقش موثر دست یافت نیازمند پژوهش است، بنابراین بنیاد قم پژوهی تاکنون فعالیت‌های خوبی در زمینه آینده پژوهی، تاریخ شفاهی و تاریخ گذشته و معاصر داشته است.

وی گفت: بنیاد قم پژوهی تاکنون ۲۶ اثر چاپ کرده و به همین تعداد آثار در دست چاپ دارد.

حجت‌الاسلام بنایی با اشاره به تدوین اولین کتاب تاریخ ورزش قم توسط مهدی عباسی گفت: اگر استاد عباسی که از قم پژوهان معاصر است، این کار را نمی‌کرد بخشی از تاریخ شفاهی قم از بین می‌رفت.

به گفته وی، این کتاب که پیرامون زورخانه و کشتی قم از دوران قاجار تاکنون تألیف شده، در کشور بی‌نظیر است و بسیاری از عکس‌های آن برای نخستین بار چاپ شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد قم پژوهی درصدد است با جمع آوری تاریخ شفاهی قم و بررسی آنها، سهم قشرهای مختلف مردم را در آینده قم تعریف کند، تأکید کرد: اگر قشرهای مختلف مردم قم نقش خود را در تاریخ این شهر و آینده آن به خوبی بدانند، خودشان را برای انجام کارهای بزرگ آماده می‌کنند.

حجت‌الاسلام بنایی با قدردانی از نقش موثر لاریجانی در توسعه ورزش قم اظهار داشت: جامعه ورزشی استان قم مدیون تلاش‌ها و تصمیم‌های به‌هنگام دکتر لاریجانی است و کسی نیست که خدمات ایشان را در بازگرداندن ورزشگاه شهید حیدریان از یاد برده باشد.

وی ادامه داد: رئیس مجلس در سفر مقام معظم رهبری، بازگرداندن ورزشگاه شهید حیدریان به جامعه ورزشی را به عنوان عیدی سفر معظم‌له مطرح کردند که رهبر معظم انقلاب دستور دادند این ورزشگاه به جامعه ورزشی برگردد.

حجت‌الاسلام بنایی در پایان از جامعه ورزشی استان قم خواست که در انتخابات هفتم اسفند حضور باشکوه و حداکثری داشته باشند.

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید