Performancing Metrics

پرتقاضاترین خودروهای چینی در کشور کدامند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 320472
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 15:25
اتاق خبر بررسی می کند
چند سالی است که خودرو سازان چینی وارد بازار پرتقاضای ایران شده اند و به نظر می رسد که قصد ماندن در این بازار را به هر قیمت دارند. شرایط لیزینگ مناسب از سوی خودرو سازان چینی باعث شده که محصولات این خودرو سازان با استقبال رو به رو شوند.

اتاق خبر-  صنعت خودرو در ایران از جمله صنایعی است که همواره به دنبال یافتن شریکی خارجی برای بالا بردن کیفین محصولات خود بوده و در این راه شرکای زیادی را به خود دیده است. در گذشته فرانسوی ها با برند پژو و رنو وارد ایران شدند و علیرغم فراز و نشیب های بسیار موفق شدند جای پای خود را در ایران به جا بگذارند. حال چند سالی است که خودرو سازان چینی وارد بازار پرتقاضای ایران شده اند و به نظر می رسد که قصد ماندن در این بازار را به هر قیمت دارند. شرایط لیزینگ مناسب از سوی خودرو سازان چینی باعث شده که محصولات این خودرو سازان با استقبال رو به رو شوند.
در این گزارش نگاهی داریم به بررسی برخی از معروف ترین و پرفروش ترین خودرو های چینی که در حال حاضر در ایران ساخته و به فروش می رسند.

MVM110

با قیمت 21.5 میلیون تومان در رده ارزانترین خودروی چینی قرار دارد. تقریبا با توجه به امکانات و قیمت این خودرو میتوان آن را در رده پراید جا داد. این خودرو در اوایل ورود به بازار ایران با موتور سه سیلندر عرضه شد. موتوری که از 800 سی سی حجم 52 اسب بخار نیرو تولید میکند. این خودرو از امکانات مناسبی نسبت به قیمت آن برخوردار است و در دو نوع دنده اتوماتیک و دستی عرضه می شود. نوع 315 این خودرو در دو نوع هاچ بک و صندوق دار و به ترتیب با قیمت های 37.2 و 37.5 به بازار عرضه می شود.


ام‌وی‌ام 315 جدید نیز به یک موتور 4 سیلندر خطی به حجم 1497 سی‌سی مجهز شده که می‌تواند دقیقاً 109 اسب‌بخار در 5750 دور در دقیقه و 140 نیوتن‌متر در 4500 دور در دقیقه را تولید کند. این خودرو دارای سنسور عقب، سیستم تهویه مطبوع دستی، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 و ورودی USB، شیشه‌های بالابر برقی، رینگ آلومینیومی و تنظیم برقی آینه‌های جانبی است. قیمت این مدل در حدود 40 میلیون تومان است.

لیفان ایکس 60
این خودرو اولین خودرو شاسی بلند چینی در ایران است که با قیمت 59 میلیون در ایران به فروش می رسد. لیفان X60 از موتور ۱۸۰۰ سی سی ۱۶ سوپاپه با توان ۱۳۲ اسب بخار بهره می برد که مجهز به سیستم تنظیم زمان بندی سوپاپ های هوشمند بوده و از طریق گیربکس ۵ سرعته ی دستی ، توان موتور را به محورهای جلو انتقال می دهد . ماکزیمم سرعت X60 حدود ۱۷۰ کیلومتر در ساعت برآورد گردیده است .

MG مدل 2016
گرانترین خودروی چینی در بازار ایران با 120 میلیون تومان قیمت. MG6 همانند نمونه 550 از یک پیشرانه 8/1 لیتری توربو سود میبرد که توانایی تولید 160 اسب بخار قدرت را دارد. این خودرو مجهز به گیربکس پنج سرعته تیپ ترونیک است که مجهز به پدال های تعویض دنده در پشت فرمان نیز هست. مصرف سوخت این خودرو در جاده حدود 4/8 لیتر، در شهر حدود 11 لیتر و در سیکل ترکیبی نیز 9 لیتر در 100 کیلومتر بنزین میسوزاند که باک 70 لیتری این خودرو به خوبی پاسخگوی مقدار مصرف سوخت این خودرو خواهد بود. خودروهای MG از امکانات زیادی بهره میبرند و در این زمینه در سطح بالایی قرار دارند.


جیلی
این خودرو در سه نسخه صندوق دار، هاچ بک و ایکس 7 و با نام امگراند به بازار عرضه می شود. قیمت این خودرو به ترتیب 69.5، 81 و 105 میلیون تومان است. نسخه ایکس 7 این خودرو بسیار در خیابان های شهر های ایران دیده می شود. جیلی امگرند X7 بسیار به تویوتا RAV4 شباهت دارد و تنها کمی در خطوط کناری بدنه و سپر جلو می‌توان تفاوت را احساس کرد. البته داخل خودرو اصلا به RAV4 شباهتی ندارد و اگرچه به زیبایی شاسی‌بلندهای هیوندای و کیا نیست اما نسبت به مدل EC7 خیلی بهتر شده است.


جیلی امگرند X7 با دو پیشرانه 2 و 2.4 لیتری عرضه شده اما فعلا تنها مدل 2.4 لیتری در لیست خودروهای مجاز به واردات قرار دارد. لذا باید منتظر خودرویی با پیشرانه 4 سیلندر و حجم 2378 سی‌سی باشیم که می‌تواند 162 اسب‌بخار را در 5700 دور در دقیقه تولید کند.
همچنین روی این خودروی چینی 1.5 تنی، یک جعبه دنده 5 سرعته دستی نصب شده که توسط شرکت DSI طراحی شده است. طول جیلی امگرند X7 دقیقا 4541 میلیمتر است و کمی از RAV4 کوچک‌تر است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید