Performancing Metrics

باز هم تأخیر در تکمیل فاز۱ پالایشگاه ستاره خلیج فارس | اتاق خبر
کد خبر: 320489
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 19:34
مدیران کنونی شرکت ملی پالایش و پخش از سال ۱۳۹۲ تاکنون وعده تکمیل فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس را می‌دهند اما با نزدیک شدن به تاریخ وعده داده شده، زمان جدیدی را برای بهره‌برداری از این واحد پالایشی اعلام می‌کنند؛ این بار نیمه دوم سال ۹۵.

اتاق خبر: عباس کاظمی؛ مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی دی ماه امسال به تسنیم اعلام کرده بود که فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس پایان امسال به بهره‌برداری نمی‌رسد و طبق برنامه این واحد پالایشی نیمه اول سال 1395 تکمیل خواهد شد اما اکنون کاظمی طبق معمول گذشته با نزدیک شدن به تاریخ بهره‌بردای، زمان جدیدی را برای افتتاح فاز 1 پالایشگاه ستاره خلیج فارس اعلام کرده است.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش امروز اعلام کرد: "واحد تقطیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان امسال و امیدواریم فاز نخست آن نیز به طور کامل در نیمه دوم سال آینده به بهره برداری برسد."

تأخیر در تکمیل فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس در حالیست که متوسط روزانه بنزین به کشور حدود 10 میلیون لیتر است و بهره برداری از فاز اول این طرح با هدف تولید 12 میلیون لیتر بنزین می تواند کشور را از واردات بی نیاز کند.

اهمیت طرح پالایشی ستاره خلیج فارس و تأخیرهای مکرر آن موجب شد تا در آبان ماه 154 نماینده مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به روحانی با تأکید بر اینکه برای قطع کامل خام فروشی میعانات گازی نیاز است وزارت نفت در تکمیل طرح پالایشگاه ستاره خلیج فارس اهتمام داشته باشد خواستار تغییر رویکرد کنونی و اتخاذ تصمیمات جدی تر وزارت نفت نسبت به تسریع در تکمیل این پروژه ملی شدند.

 پالایشگاه ستاره خلیج فارس، 55 میلیون لیتر فرآورده‌های اصلی موردنیاز کشور را در صورت بهره‌برداری تامین می‌کند؛ این طرح در سه فاز تعریف شده که فاز نخست آن با ظرفیت تولید روزانه 12 میلیون لیتر بنزین و شش میلیون لیتر نفت‌گاز در حال تکمیل است.

خوراک مورد نیاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس 360هزار بشکه میعانات گازی است که در صورت تکمیل آن روزانه 36 میلیون لیتر بنزین با درجه اکتان 95، 13 میلیون لیتر نفت‌گاز، سه میلیون لیتر سوخت جت سبک، دو میلیون لیتر گاز مایع و 130 میلیون لیتر گوگرد تولید خواهد شد.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید