Performancing Metrics

وجود تقاضای ارزی کاذب در کالاهای اولویت 9 و 10 | اتاق خبر
کد خبر: 32110
تاریخ انتشار: 29 مهر 1391 - 11:43

اتاق نیوز- هرچند مردم باید در شرایط تحریم‌ و بحران‌های اقتصادی فرهنگ کاهش استفاده از کالاهای اولویت نهم و دهم را ترویج دهند ولی اینکه نیاز ارزی این اولویت‌های کالایی به صفر برسد غیرممکن است.

علاء میرمحمد صادقی - عضو هیات رییسه اتاق تهران ، درباره کاهش مصرف ارزی در کالاهای اولویت نهم و دهم با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی باید فرهنگ استفاده از این کالاها کاهش یابد، تصریح کرد: قطعا برای حل مشکلات فعلی مردم باید کمی سختی کشیده و از مصرف‌ بیهوده خودداری کنند.

وی ادامه داد: کالاهای اولویت نهم و دهم مورد نیاز مردم است ولی در مصرف بعضی از آنها زیاده‌روی می‌شود و باید مصرف ارزی کاذب در این کالاها کاهش یابد.

صادقی با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی باید فرهنگ کاهش استفاده از این کالاها ترویج داده شود، گفت: اینکه نیاز ارزی اولویت نهم و دهم را به صفر برسانیم غیرممکن است و هرگز عملی نمی‌شود.

عضو هیات رییسه اتاق تهران ادامه داد: سیاستی که می‌توان برای مدیریت واردات کالاهای اولویت نهم و دهم انجام داد این است که تقاضای ارز کاذب را در این اولویت‌ها کمتر کرده و با کاهش مصرف، میزان مصارف ارزی را در این اولویت‌ها کاهش داده و حتی به نصف برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید در شرایط فعلی اقتصاد واقع‌بین باشد و پیشنهاد ارگان‌های مختلف را در خصوص سیاست‌های ارزی مورد توجه قرار دهد، اظهار کرد: از طرف دیگر ضرورت دارد تا مردم در جریان مسائل اقتصادی قرار گرفته و در مصارف خود صرفه‌جویی کنند.

صادقی با تاکید بر اینکه کشور ما از امکانات بالقوه فراوانی برخوردار است بیان کرد: ولی در این مرحله دچار تحریم‌ها و بحران‌های اقتصادی شده‌ایم که با همکاری بین دولت، مردم و بخش خصوصی می‌توان بر آنها فائق آمد.

عضو هیات رییسه اتاق تهران در پایان با بیان اینکه بیش از 50 درصد از نیاز فعلی به ارز در بازار آزاد برای تبدیل ریال به سایر واحدهای پولی است، تصریح کرد: بسیاری از مردم در حال حاضر به دنبال تغییر واحد پولی خود هستند زیرا معتقدند ارزش پول آنها در حال کاهش است.

به تازگی رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به ایسنا گفته که حذف اولویت دهم از فهرست دریافت کنندگان ارز مبادله‌ای قطعی است.

سیدجواد تقوی خاطرنشان کرده که این موضوع درباره بخشی از کالاهای اولویت نهم نیز عملیاتی خواهد شد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید