Performancing Metrics

مشارکت ۶۷ درصدی زنجانیها درانتخابات | اتاق خبر
کد خبر: 321662
تاریخ انتشار: 9 اسفند 1394 - 04:59
استاندار زنجان:
استاندار زنجان از مشارکت ۶۷ درصدی مردم این استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبرداد و گفت: این میزان از میانگین ۶۰ درصدی کشوری بیشتر است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، جمشید انصاری در جمع خبرنگاران در محل ستاد انتخابات استان زنجان با تقدیر از حوزه گسترده و باشکوه مردم استان زنجان در پنجمین دوره انتخابات  مجلس خبرگان رهبری و دهمبین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: مردم در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتخابات هفتم اسفندماه مشارکت خوبی داشتند.

وی با بیان اینکه رسانه ها نقش فعالانه در ایجاد فضای انتخاباتی و اطلاع رسانی در زمینه انتخابات داشتند ادامه داد: تلاش فعالانه رسانه ها و خبرنگاران در  زمینه افزایش مشارکت در انتخابات و اطلاع رسانی قابل تقدیر است.

استاندار زنجان با اشاره به میزان مشارکت واجدین شرایط رای دادن در انتخابات، گفت: در استان زنجان از ۷۷۵هزارو ۱۲۰نفر واجد شرایط ۵۱۶هزارو ۱۸۸نفر یعنی ۶۷ درصد مشارکت داشتند.

انصاری ادامه داد: مشارکت مردم استان زنجان در انتخابات از میانگین کشوری که ۶۰درصد بود بالاتر است.

وی ضمن قدردانی از مردم استان در افریدن حماسه ای دیگر اظهار کرد: حضور پرشور مردم در دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی  که لبیکی به ندای رهبر معظم انقلاب است.

استاندار زنجان ادامه داد: هرکجا انقلاب برای تثبیت بنیان های خود نیاز به مشارکت مردم داشته آنان بی دریغ مشارکت خود را عیان کرده اند و یکی از این عرصه ها انتخابات هفتم اسفند بود.

انصاری درخصوص نتایج انتخابات در استان زنجان گفت: شمارش ارا انتخابات  خبرگان رهبری به اتمام رسیده و در مرحله تطبیق آرا است امیدواریم فردا پس از تایید شورای نگهبان اعلام شود.

وی با بیان اینکه نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه زنجان-طارم تا پایان امشب اعلام می شود یادآور شد: مراحل نهایی شمارش ارا و تطبیق در این حوزه روبه اتمام است.

انصاری خاطر نشان کرد: حوزه زنجان طارم گسترده است و واجدین شرایط رای دادن آن ۴۰۵هزار نفر هستند بنابراین شمارش و تطبیق ارا زمان بر است.

استاندار زنجان میزان مشارکت مردم در شهرستان های ایجرود ماهنشان و دهستان قلتوق و بوغدا کندی را ۸۵درصد اعلام کرد و افزود: سید مرتضی خاتمی با کسب بیشترین آرا به عنوان منتخب مردم  این حوزه برگزیده شد.

انصاری مشارکت مردم شهرستان خدابنده را ۷۷درصد اعلام و اظهار کرد:در این شهرستان هیچ یک از نامزدها حد نصاب یک چهارم ارا را کسب نکردند و سید البرز حسینی و احمد بیگدلی با کسب بالاترین ارا ماخوده به دور دوم راه یافتند.

به گفته استاندار زنجان در ابهر خرمدره و سلطانیه نیز با مشارکت ۷۲.۵درصدی مردم  هیچ یک از کاندیداها حد نصاب را کسب نکردند و محمد عزیزی و محمدرضا خانمحمدی خرمی راهی مرحله دوم انتخابات شدند.

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید