Performancing Metrics

تولیدکنندگان راه‌حل جداگانه‌ای برای نفت ایران پیدا خواهند کرد | اتاق خبر
کد خبر: 322847
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1394 - 16:04
وزیر انرژی روسیه می‌گوید: توافق بین صادر‌کنندگان بزرگ نفت برای متوقف کردن سطح تولید می‌تواند حتی بدون مشارکت ایران موثر باشد.

اتاق خبر: تایمز الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه پس از نشست بین مقامات صنعت نفت و ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در جمع خبرنگاران گفت: این احتمال وجود دارد که یک "راه‌حل انفرادی برای ایران پیدا کنیم".

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی افزود: کشورهایی که در حال حاضر تمایل خود را برای مشارکت در توقف سطح تولید اعلام کرده‌اند تقریبا 75 درصد مجموع تولید کشورهای صادر‌کننده نفت را به خود اختصاص می‌دهند که معادل روزانه 40 تا 42 میلیون بشکه از مجموع تولید روزانه 55 تا 56 میلیون بشکه در روز است.

نوواک خاطر نشان کرد: حتی بدون ایران 75 درصد هم‌آکنون سطحی است که اجازه می‌دهد این توافق موثر باشد. ایران امروز در یک وضعیت نسبتا ویژه قرار گرفته است.

ایران در حال حاضر در پایین‌ترین سطح تولید نفت خود قرار دارد و بنابراین به عقیده من این احتمال وجود دارد که یک راه‌حل جداگانه و انفرادی برای ایران پیدا کنیم.

روسیه و عربستان ماه گذشته در نشستی در دوحه قطر خصوص توقف تولید مشروط توافق کردند اما این توافق مشروط به مشارکت دیگر تولید‌کنندگان بزرگ نفت است. ایران علنا پیشنهاد توقف سطح تولید را مضحک خوانده است.

نوواک افزود: بسیاری از کشورها در حال حاضر در حمایت از این برنامه صحبت کرده‌اند. فکر می‌کنم در مرحله بعدی ما با کشورهای اوپک و غیراوپک برای دیدار در ماه مارس و بررسی امکان اتخاذ تصمیم نهایی به توافق خواهیم رسید.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید