Performancing Metrics

مهارت آموزی کلید اشتغال پایدار درکشور | اتاق خبر
کد خبر: 322939
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1394 - 23:25
مدیرکل دفترآموزش درصنایع سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت : فراگیری مهارتهای فنی و حرفه ای کلید اشتغال پایدار در کشور است.

اتاق خبر: سعید زمانی روز چهارشنبه در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گناوه افزود: امروز یکی از دغدغه مهم دولت و ملت ایجاد اشتغال پایدار در کشور است و برای رسیدن به این هدف مهم، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان راهکاری مناسب امری اجتناب ناپذیر است.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ وی اضافه کرد: کسب و کارهای کوچک که به صورت شبکه ای و خوشه ای انجام می پذیرد، اگرچه ممکن است سهم کوچکی در تولید داشته باشد اما اثر بیشتری دارد.
زمانی اظهارکرد: با وجود مشکل بیکاری نیاز است که ترویج فرهنگ مهارت آموزی با همت همه دستگاههای اجرایی در جامعه اشاعه یابد.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان بوشهر هم با اشاره به اینکه توسعه آموزشهای مهارت محور به منظور ایجاد شتغال مولد و پایدار از ضروری ترین اقدامات آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر است، گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به ازای هر شش تکنسین یک کارشناس وجود دارد و در ایران به ازای هر سه نفر کارشناس یک کاردان است.
عبدالرسول کازرونی افزود: با تحلیلی بر این آمار بخوبی نشان می دهد که درکشور درمورد آموزش نیروی انسانی بدرستی عمل نشده و این مهم باعث افزایش آمار فارغ التحصیلان متقاضی شغل های دولتی و پشت میزنشین شده است.
وی بر تقویت فرهنگ کار درکشور به عنوان یکی از مهم ترین نیازهای کنونی جامعه تاکید کرد و گفت: امروزه باید در کنار آموزش ای آکادمیک، مهارت های نرم به منظور مهارت آموزی و کارآمدی نیروی کار و ایجاد اشتغال مولد در سطح کشور دنبال شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور یکی از سازمان های تاثیر گذار برای تبعیت و نهادینه کردن پیام مقام معظم رهبری در زمینه عزم ملی به سوی رشد و شکوفایی کشور است و در این راه از هیچ کوششی فرو گذار نخواهد کرد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید