Performancing Metrics

بی‌اطلاعی هنرمندان از ماهیت تعاونی هنرمندان | اتاق خبر
کد خبر: 323026
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1394 - 13:30
نخستین همایش اقتصاد هنر در بخش خصوصی و نخستین جشن سالیانه تعاونی هنرمندان همراه با حاشیه‌هایی برگزار شد.

به گزارش اتاق خبر، نخستین جشن سالیانه تعاونی هنرمندان معاصر پارس و همایش اقتصاد هنر در بخش  خصوصی با حضور چهره‌های شناخته‌شده مطرح فرهنگی و هنری مقامات بلندپایه کشوری در هتل‌لاله برگزار شد. 
 

ایرج راد بازیگر سینما و تئاتر و مدیر عامل خانه تئاتر در بخشی از این مراسم گفت: واقعیت این جاست که نمی‌دانم برای چه کاری این جا هستم و چه باید انجام بدهم اما اگر راجع به اقتصاد هنر و از اینجور بحث‌ها بخواهم صحبت کنم یادم می‌آید از سال 86 این تعاونی شکل گرفت اما جالب این جاست که طی این سال‌ها از این تعاونی خبری نبود و امشب خبردار شدم. 
 
وی افزود: زمانی که از اقتصاد هنر صحبت می‌کنیم مقوله تئاتر بیشتر در این میان به چشم می‌آید. چون که در واقع گروه‌های تئاتری مهجور ماندند و هیچ نمونه حمایت مالی از آنها نمی‌شود. شاید در زمینه نقاشی و یا سینما به  خاطر نزدیکی به بازدهی مالی مناسب‌تر نسبت به تئاتر می‌توان اقتصاد هنر را در آنها دید اما متأسفانه در تئاتر به این شکل نیست. 
 
وی ادامه داد: مقوله و جایگاه اقتصاد فرهنگ زمانی ارزش پیدا می‌کند که ارزش اثر یا کار فرهنگی دانسته شود. امیدوارم تعاونی هنرمندان بتواند در عرصه فرهنگ و هنر حمایت‌های لازم را انجام دهد. 
 
در ادامه محمود پاک‌نیت عنوان کرد: من مانند ایرج راد اطلاعات اقتصادی در عرصه فرهنگی ندارم اما امیدوارم همیشه خوب و خوش و سلامت باشید. 
 
رویا تیموریان در بخش دیگری از این مراسم با ابراز بی‌‌‌اطلاعی از ماهیت اصلی تعاونی هنرمندان گفت: آیا شما حاضرین هنرمند به بیمه شما اهمیت داده شد؟ و آیا در خصوص ساخت فیلم و یا تئاتر شما مورد حمایت قرار گرفتید؟ آیا این مراسم واقعی است؟ و 6 ماه آینده نمی‌گویید باطل است؟ آیا وعده‌های شمایی که این مراسم را برگزار کردید از بین نمی‌رود؟ 
 
وی  افزود: اگر می‌گویید تعاونی یعنی منزل، بیمه، حمایت مالی و ... آیا به فقر تئاتر رسیدگی شده و آیا حمایت‌هایی که بسیاری از مسئولان از آنها دم می‌زنند تداوم دارد؟ من باید دلیل آمدنم به این جا و تابلویی که قرار است امضا کنم را بدانم به این خاطر اصرار بر دانستن جزئیات دارم. 
 
گفتنی است؛ در این مراسم در دو بخش لوح سپاس و تندیس نقطه به برخی از هنرمندان در حوزه‌های مختلف داده شد. همچنین از کلیپ خسرو شکیبایی با شعر سهراب‌ سپهری، تمبر یاد بود هنرمندان معاصر، هنرکارت، بن کارت خرید خودرو از سقف 5 میلیون تومان به  بالا رونمایی شد و اولین هنرکارت به ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تقدیم شد. 
 
در این مراسم هنرمندانی چون بهروز افخمی، مریم امیرجلالی، مرجان شیرمحمدی، محمود پاک‌نیت، مسعود رایگان، رویا تیموریان، ستاره اسکندری، فریبا متخصص، شاهرخ فروتنیان ، پرستو گلستانی و... حضور داشتند. 
 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید