Performancing Metrics

شورای امنیت شدیدترین تحریم ها علیه کره شمالی را تصویب کرد | اتاق خبر
کد خبر: 323063
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1394 - 03:19
تسنیم نوشت: شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به اتفاق آرا شدیدترین تحریم ها علیه کره شمالی را در 20 سال اخیر برای آزمایش های اتمی این کشور، تصویب کرد.

اتاق خبر - به گزارش رویترز، شورای امنیت در نشست امروز خود به اتفاق آرا به قطعنامه ای رای داد که تحریم‌های فعلی سازمان ملل علیه کره شمالی را به خاطر آزمایش هسته‌ای 6 ژانویه تشدید کرده است.

این قطعنامه از سوی چین و آمریکا به سایر اعضای شورای امنیت ارائه شده بود. بر اساس تحریم‌های جدید، همه محموله های تجاری به کره شمالی یا همه محموله هایی که از این کشور بارگیری شده، باید مورد بازرسی قرار گیرد و نمایندگان تجاری کره شمالی در سوریه، ایران و ویتنام در بین 16 نفری هستند که به فهرست سیاه سازمان ملل افزوده شده‌اند.

همچنین 12 شرکت کره شمالی نیز با تحریم های جدید شورای امنیت روبرو شده اند.

آنتونی بلینکن معاون وزیر خارجه آمریکا نیز گفت: قطعنامه جدید شورای امنیت به کره شمالی یک انتخاب سخت و قاطع خواهد داد، بین اینکه برنامه هسته‌ای خود را دنبال کند یا اینکه بار دیگر با جهان تعامل داشته و به فکر مردم خود باشد.

وی تلاش های صورت گرفته برای محدود کردن برنامه هسته‌ای کره شمالی را با گفتگوهای هسته‌ای با ایران مقایسه کرد و گفت: این قطعنامه شورای امنیت یکی از شدیدترین قطعنامه هاست.

کره شمالی 6 ژانویه چهارمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داده و در ماه فوریه نیز یک ماهواره را با استفاده از موشک بالستیک به فضا پرتاب کرده است.

برخی دیپلمات‌های سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی آمریکا را شدیدترین رژیم تحریم‌های سازمان ملل در دو دهه اخیر ارزیابی کرده‌اند.

کره شمالی اعلام کرده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه ها را ادامه خواهد داد.کره شمالی به خاطر برنامه های موشکی و هسته‌ای با تحریم های اقتصادی و سیاسی شورای امنیت سازمان ملل مواجه شده است.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید