Performancing Metrics

امارات ۴۳۶ تبعه عراقی را که اغلب شیعه بودند از کشور اخراج کرد | اتاق خبر
کد خبر: 323238
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1394 - 12:28
دولت امارات ۴۳۶ تبعه عراقی را که اغلب شیعه بودند، طی چند ماه اخیر اخراج کرده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق، پنجشنبه (امروز) اعلام کرد که دولت امارات  436 تبعه عراقی را که اغلب شیعه هستند، از این کشور اخراج کرده است.

شبکه روداو اعلام کرد: «اقبال عبدالحسین» مخبر کمیسیون مذکور طی یک کنفرانس خبری اظهار داشت: این کمیسیون یک گزارش از وزارت خارجه عراق دریافت کرده که نشان می‌دهد امارات در سال 2015، 216 تبعه عراقی مقیم این کشور را اخراج کرده است و 220 شهروند دیگر را طی دو ماه ژانویه و فوریه سال جاری اخراج کرده است.

وی افزود: این کمیسیون به دقت، اسامی و هویت افراد اتباع اخراج شده از امارات را بررسی کرده و متوجه شده است که اغلب آنها شیعه هستند.

این در حالی است که «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات، در 25 فوریه گذشته، نیروهای بسیج مردمی در عراق را هم‌طراز داعش توصیف کرده بود که این اظهارات واکنش تند بغداد و مردم عراق همراه شد.

اوایل اسفند جاری، امارات به 20 لبنانی شیعه اهل مناطق جنوب، البقاع و بعلبک که در امارات مشغول به کار بودند 48 ساعت مهلت داد تا این کشور را ترک کنند.

وزارت خارجه لبنان در گزارشی تعداد لبنانی هایی که از سال 2009 تاکنون مجبور به ترک امارات شده‌اند را بیش از یک هزار نفر اعلام کرد که اکثر آنها شیعه و از مناطق جنوبی لبنان بودند.

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید